خسارت شدید طوفان به کشاورزان ایرانشهری/ خسارت 500 نخل بارور


زمان: 08:31
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878583

تیمور کریم زایی گفت: 500 نخل بارور، تعدادی تیر برق و تخریب دیوارها و منازل بر اثر طوفان و بارندگی شب گذشته در دامنه شهرستان ایرانشهر افتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عصر هامون تیمور کریم زایی شهردار ایرانشهر ضمن هشدار نسبت به ناپایداری جوی طی 48 ساعت آینده، آمادگی روستائیان را برای جلوگیری از خسارات احتمالی به ارتفاعات کوهپایه ها اعلام کرد و گفت: بر اساس گزارش های اولیه، وزش باد شدید بیش از 500 نفر است. درختان نخل در نخلستان های روستاهای این منطقه.

وی افزود: همچنین ده ها تیر برق بر روی شبکه روستایی دهستان دامن سقوط کرد. مدیریت اداره برق شهرستان در ایرانشهر همچنان در حال رفع قطعی های مناطق روستایی است و مدیریت جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن این منطقه نسبت به بررسی خسارت وارده اقدام خواهند کرد.

این مسئول تصریح کرد: بر اثر طوفان و بارندگی در چند روستای حاشیه ده ها منازل حدود 30 انشعاب تیر برق چوبی و بتنی ریزش کرد و با تلاش مدیریت برق در ایرانشهر، برق اکثر روستاها قطع شد. زهلانفان وصل شده و همچنین مدیریت با حضور پیمانکاران در مناطق روستایی آسیب دیده به دنبال نصب تیرهای برق جایگزین، اتصال و ترمیم گسیختگی روستاهای دیگر به شبکه برق است.

کریم زی افزود: اگرچه شبکه مخابرات و آب آشامیدنی روستاهای ولسوالی دامن به دلیل قطعی برق دچار اختلال شده و ده ها منزل مسکونی تخریب شده است، اما برای جلوگیری از حوادث احتمالی در بارندگی های پیش بینی شده، شهروندان عزیز تردد و توقف در طول مسیر رودخانه باید هشدارهای لازم را جدی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اهالی روستای دامن باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی در روزهای آینده انجام دهند و مردم را در جریان آن قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید