70 درصد خسارت بارندگی در لرستان / 150 میلیارد تن خسارت به کشاورزان پرداخت می شود


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856132

رفیعی با بیان اینکه 70 درصد جنگل های بارانی لرستان خسارت دیده است، گفت: پیش بینی می شود امسال 150 میلیارد تن خسارت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فتح الله رفیعی در گفت و گو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به سالروز تاسیس صندوق بیمه کشاورزی اظهار داشت: صندوق بیمه کشاورزان 38 سال است که فعالیت می کند و در سال های اخیر 50 درصد محصولات باغی بهره برداران کشاورزی، دامی و دامداری لرستان را تشکیل می دهد. تحت پوشش بیمه

وی افزود: بیش از 157 هزار هکتار محصول زراعی، هزار و 300 هکتار باغ، 38 میلیون قطعه مرغ گوشتی، 230 هزار راس دام، 30 میلیون ماهی سردآبی و 270 هکتار محصولات گلخانه ای کشف می شود. تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی لرستان گفت: امسال 47 هزار فقره بیمه کشاورزی در بخشداری صادر شده و در تمامی زیر مجموعه ها به جز حوزه دام، صدور بیمه نامه سه برابر شده است.

رفیعی گفت: در این راستا صندوق بیمه کشاورزی تاکنون پنج میلیارد تن خسارت به 202 کشاورز آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه پرداخت کرده است.

وی با اشاره به خسارات ناشی از خشکسالی و یخبندان در استان گفت: بر اثر کم آبی و خشکسالی و عوامل دیگر از جمله سرمازدگی و طوفان حدود 70 درصد محصولات بارندگی آسیب دیدند که تیم های متخصص در تمام نقاط استان حضور داشتند. مزارع نمونه برداری

مدیرکل لرستان گفت: با توجه به شدت خسارت پیش بینی می شود امسال بیش از 150 میلیارد تن از کشاورزان آسیب دیده از طریق صندوق بیمه پرداخت شود.

رفیعی خاطرنشان کرد: بخش‌های چغوبل، کوهدشت و پلدختر بر اساس نمونه‌گیری بیش از 70 درصد خسارت دیده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید