واریز اولین مرحله سود سهام عدالت تا پایان آذرماه سال جاری


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917742

مشاور رئیس سازمان بورس در خصوص سهام سرمایه گفت: مرحله اول سود سهام سرمایه تا پایان آذرماه سال جاری یا حداکثر در دو یا سه روز ابتدایی پرداخت خواهد شد. ژانویه امسال همانطور که وعده داده شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان حدادی در خصوص پرداخت سود سرمایه مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت های سرمایه دار، اظهار داشت: سود کسب شده شرکت های سرمایه دار که مربوط به عملکرد سال 1400 است، حدود دو برابر کل سود سال قبل ما است. امسال بر اساس مصوبه شورای عالی بورس اوراق بهادار در دو مرحله پرداخت می شود.

وی افزود: اولین قسط سود سرمایه طبق وعده داده شده تا پایان آذرماه سال جاری یا حداکثر دو یا سه روز اول دی ماه امسال واریز می شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سرمایه گفت: برای صاحبان سهام به ارزش اسمی 532 هزار تومان در مرحله اول 500 هزار تومان سود پایان آذرماه پرداخت می شود و در مرحله دوم نیز 500 هزار تومان دیگر در اسفند ماه سال جاری یا اوایل سال آینده پرداخت می شود. یعنی در مجموع یک میلیون تومان سود دو برابر کل سود سال گذشته پرداخت می شود و به همین نسبت در هر مرحله به کسانی که سهام یک میلیون تومانی دارند یک میلیون تومان سود تعلق می گیرد.

حدادی در پاسخ به این سوال که گفته می شود برخی از شرکت های سرمایه گذاری سود خود را پرداخت نکرده اند، گفت: از 36 شرکت پذیرفته شده در سبد سرمایه، دو شرکت مجمع عمومی برگزار نکرده اند و چهار شرکت نیز سودی کسب نکرده اند. از این رو 30 شرکت سود داشته اند که از این تعداد 12 شرکت سود خود را به طور کامل واریز کرده اند و برخی شرکت ها نیز بخشی از سود خود را واریز کرده اند و مابقی سود خود را طی دو تا سه روز آینده واریز خواهند کرد.

وی افزود: سود از طریق شماره حساب های اعلام شده در سامانه جامع اطلاعات مشتریان به صورت شخصی نزد سجام متمرکز و واریز می شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور حقوق صاحبان سهام درباره تعیین تکلیف افرادی که شماره حسابشان مشکل دارد، توضیح داد: این افراد باید در مدت باقی مانده شماره حساب خود را در سامانه سجام تصحیح کنند، سود سهام عدالت برای همه سهامداران صرف نظر از این موضوع است. روش مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم به یکباره از طریق همان شماره حساب اعلام شده در سجام واریز می شود.

حدادی افزود: کسانی که مشکل شماره حساب سجام خود را حل کنند، درآمد قبلی خود را نیز دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید