واریز جدید دولت رئیس جمهور به حساب بازنشستگان

واریز جدید دولت رئیس جمهور به حساب بازنشستگان
بازنشستگان اقشار پرتلاش جامعه بودند که سالهای کاری خود را به پایان رسانده بودند. برخلاف تصور عموم، بازنشستگان با هزینه های بالای زندگی دست و پنجه نرم می کنند. مستمری بگیران برای حفظ سلامت خود نیاز به معاینات پزشکی مستمر دارند، از طرفی مستمری بگیران عموماً بزرگان خانواده محسوب می شوند که این امر برای بازنشستگان در مسائل مالی بسیار مهم است.

حقوق بازنشستگان همواره یکی از چالش برانگیزترین تبصره ها در بررسی لوایح بودجه بوده است که حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومانی تعیین شده است. اخیرا بازنشستگان خواستار ورود بیشتر به موضوع افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و اعتراضات زیادی در چند ماه اخیر برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز شده است.آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را بخوانید.

علی دهانکیا در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس مصوبه شورای عالی کار حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه افزایش می یابد یا خیر، اظهار داشت: با توجه به اقدامات بعدی و وعده های داده شده از سوی کارکنان سازمان تامین اجتماعی، به زودی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می یابد. انشاالله افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان در اردیبهشت ماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بر این اساس حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار (افزایش 25 درصدی حداقل حقوق بگیران و 21 درصدی برای سایر مقاطع) پرداخت می شود.

رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران گفت: طبق پیگیری های انجام شده، مابه التفاوت افزایش حقوق مستمری بگیران مربوط به فروردین ماه همزمان با حقوق به حساب مستمری بگیران بیمه اجتماعی واریز می شود. از ماه می

وی تصریح کرد: طبق جدول تهیه شده حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه به ترتیب حروف الفبا به حساب آنها واریز می شود.

جدول مربوط به افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1402 منتشر شد.

در تعریف حقوق بازنشستگی یا مستمری در اصطلاح عام می توان گفت که مبلغی است که ماهانه، مستمر و مادام العمر به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و مدیریت خدمات کشوری و خدمات کشوری داده می شود. بر اساس مصوبات جدید بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی. سه میلیون و 600 هزار مستمری بگیر منتظر اجرای مصوبه قانونی یکسان سازی حقوق بازنشستگان هستند، حقوق بازنشستگان در سال 1401 برای افراد مختلف و همچنین کمک هزینه بازنشستگی متفاوت است. حقوق 1401 مستمری بگیر تامین اجتماعی کمتر از حقوق بازنشستگان کشوری است.

حقوق بازنشستگان و شاغلان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان بیمه گر نیروهای مسلح و سایر صندوق های مرتبط با دستگاه های قوه مجریه 20 درصد افزایش می یابد.

حقوق بازنشستگان چالشی برای همه دولت ها بوده است. میزان حقوق مستمری بگیران همیشه باعث نارضایتی گروه بزرگی از مستمری بگیران می شود زیرا آنها احساس می کنند میزان حقوق بسیار ناچیز است. تعیین حقوق بازنشستگان در پایان هر سال با تنش همراه است. به گفته کارشناسان با فرمول جدید حقوق بازنشستگان افزایش می یابد. جزئیات جدید حقوق بازنشستگان را بخوانید بر این اساس حقوق بازنشستگان، نظامیان و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری ​​و سایر صندوق های بازنشستگی مرتبط با دستگاه های اجرایی نسبت به آخرین حقوق بیست درصد (20%) افزایش می یابد. مصوبه 1401 د- حداقل دستمزد مستمری بگیران، مستمری بگیران و مشترکین صندوق های بازنشستگی مذکور در سال 1402 معادل (1/2) حداقل دستمزد سال 1401 موضوع جزء (2) بند (الف) تبصره (12) می باشد. ) قانون بودجه سال 1401 با افزایش جزء (2) قانون اصلاح قانون بودجه سال 1401 و اعاده حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری.

مبنای پرداخت حقوق مستمری بگیران و مستمری بگیران ادامه دارد: بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر از محل سود سرمایه گذاری صندوق در چارچوب ضوابط و مقررات صندوق و بر اساس مصوبه صندوق تامین می شوند. هیئت مدیره صندوق

شریعتی گفت: کلیه مستمری بگیرانی که تاریخ اجرای احکام بازنشستگی آنها تا تاریخ 1401/6/13 مبلغ 7 میلیون ریال بوده و مستمری بگیرانی که پس از تاریخ مذکور مشمول تعهدات مختلف صندوق شده اند 50 درصد مبلغ تعیین شده تعلق گرفته است. پرداخت شده، لازم به ذکر است کلیه افرادی که تا پایان سال 1401 واجد شرایط بهره مندی از تعهدات بلندمدت صندوق بوده و یا خواهند بود از مبلغ عیدی بهره مند خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید