واریز 2 میلیون تومان کمک معیشت به حساب این یارانه بگیران

واریز 2 میلیون تومان کمک معیشت به حساب این یارانه بگیران

با امضای تفاهم نامه ای بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ 2 میلیون تومان برای خرید هوا به حساب افراد دارای معلولیت شدید واریز می شود. ، بلیط زمینی و ریلی نیم بها.

به گزارش ایرنا، «علی محمد قادری» رئیس سازمان اجتماعی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه یک ائتلاف جدی بین نهادهای متولی است. وظیفه ای که بر عهده دولت ها بوده اما سال هاست انجام شده، امروز توسط دولت سیزدهم انجام می شود تا افراد دارای معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس شهری رایگان دریافت کنند و سایر بلیت های ریلی بین شهری را خریداری کنند.حمل و نقل هوایی و دریایی در نصف قیمت.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: یکی از برنامه هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره 18 ضوابط بودجه برای تحریک است. تقاضا و کمک به مردم در زمینه سفر.

وی بیان کرد: از دیگر سیاست های وزارت گردشگری ایجاد شرایط برای حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است. ما این زمینه را نه برای معلولان بلکه برای استفاده از ظرفیت معلولان در جامعه انجام می دهیم و این دو دیدگاه متفاوت است.

شالبافیان افزود: تغییر ضوابط تاسیسات گردشگری و در دسترس قرار دادن واحدهای ساختمانی جدید گردشگری برای افراد دارای معلولیت و دسترسی شهرها برای افراد دارای معلولیت از جمله موارد مهمی است که در وزارت گردشگری دنبال می شود.

در این مراسم «مصطفی ضرغامی» معاون برنامه ریزی و توسعه بانک پارسیان نیز درباره شارژ حساب این افراد افزود: افراد ثروتمند ظرفیت های زیادی دارند که کشور می تواند از آنها استفاده کند.

وی گفت: 130 هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند که امروز تفاهم نامه آن را امضا می کنیم و برای هر نفر نیازمند حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی 2 میلیون تومان به صورت بلیت نیم بها توزیع می شود. .

ضرغامی خاطرنشان کرد: بانک پارسیان در این طرح فقط نمایندگی می پذیرد و از بسترهای مجازی استفاده می کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

افروز صفری فرد، مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت و انسجام اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: ۷۴۲ هزار نفر از معلولان شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: 240 هزار نفر در رده سنی 18 تا 60 سال شناسایی شدند که 60 درصد آنها مرد بودند. از بین این افراد 130 هزار نفر انتخاب و از طریق این تفاهم نامه حساب آنها شارژ می شود.

این تفاهم نامه با هدف توانمندسازی افراد دارای معلولیت شدید در استفاده از سیستم های ریلی، هوایی و دریایی بین شهری با نیم بها منعقد شد. این تفاهم نامه بر اساس تبصره ۲ قانون ۵ حمایت از افراد دارای معلولیت مصوب ۱۳۹۵ شورای اسلامی و در اردیبهشت ۱۳۹۶ ابلاغ شده است.