واقعا بعضی ها با امیر گله نوی مشکل دارند؟

کلاه نوی گفت سیرجانیان حلال باشند. «بعضی ها با شخصیت امیر گالخنوی مشکل دارند اما گلگوتا را شکست دادند. از دست دادن 7 امتیاز به دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز باعث شد تا قلعه نویی امسال بیش از هر زمان دیگری خود را در موقعیت “قربانی” قرار دهد و مظلومیت فریاد بزند. هفته گذشته در دقایق پایانی بازی با استقلال این پنالتی جنجالی اعلام شد و هیزم بیشتری به شعله های عصبانیت امیر ریخته شد. با این حال، موضوع کلیدی، موارد زیر است؛ واقعا بعضی ها در فوتبال ایران با امیر گله نوی مشکل دارند؟

شاید پنالتی نبود اما…

در مورد اینکه توپ توسط بازیکن گل گهر در دقایق پایانی بازی با پنالتی استقلالی ها برخورد شد، اختلاف نظر جدی بین کارشناسان وجود دارد. برخی می گویند تصمیم داور درست است و برخی دیگر می گویند گلگوتا در این پرونده آسیب دیده است. بنابراین چنین صحنه ای نمی تواند یک اشتباه فاحش، تاریخی و بزرگ برای قضاوت یا ظلم به یک مربی باشد. شاید اگر این صحنه با پنالتی اعلام نمی شد، این بار استقلالی ها با تکیه بر نظر نیمی دیگر از کارشناسان از تضییع حقوق خود صحبت می کردند. در آن صورت شاید فرهاد مجیدی در جایگاهی بود که امیر کلاه نوی امروز ایستاده است.

دشمنان گفتند بازیکن غیرقانونی بگیرید؟

سلسله اشتباهات امیر گله نویی تاکنون به تیم های زیادی آسیب زده است. در اواسط دهه 80 و زمانی که او سرمربی استقلال بود، لیست بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا با ابتکار شخصی امیر دیر ارسال شد و آبی ها رایگان ترین حذف را از تاریخ خود در قاره تجربه کردند. مرجع تصمیم گیری در این مورد کمیسیون انضباطی کنفدراسیون بود و انگ خصومت داخلی به امیر پایبند نبود. مگر اینکه این مربی ادعا کند که نهادهای بین المللی با او دشمنی می کنند!

کالانوی بعدها به عنوان سرمربی سپاهان اجازه حضور در زمین و بازی مقابل پرسپولیس را به این تیم نداد که منجر به اهدای 3 امتیاز طلا به سرخپوشان شد. و این بار ماجرای جذب غیرقانونی بازیکن گابنی باگنا نمایان شد و آتش این حادثه بر گلگوتا افتاد. آیا دشمنان امیر گالخنوی به او گفته اند بازیکنی را به خدمت بگیر که جذب او با قوانین فوتبال ایران همخوانی ندارد؟ در برخی موارد تیم سیرجانی اگر ایرادی داشته باشد به این موضوع مربوط می شود که شاید نباید به تیم هایی مانند استقلال و سپاهان امتیاز اضافه کرد وگرنه عده کمی نسبت به کسر امتیاز از تیمی که بازیکن غیرقانونی در اختیار داشت مشکوک هستند. تیم!

همیشه در تیم های ثروتمند

امیر گله‌نوی مدام تحت ظلم و ستم است و تقریباً همیشه مربی تیم‌های متمول فوتبال ایران بوده است. او چندین دوره هدایت استقلال را برعهده داشته و طبیعتا هدایت سرخابی ها آرزوی هر مربی ایرانی است. علاوه بر این قلعه نویی در تیم های بزرگ و ثروتمند دیگری مانند تراکتورسازی، سپاهان و ذوب آهن کار کرده است. همان گل سیرجان که ثروتی افسانه ای دارد و آب در دل بازیکنان این تیم تکان نمی خورد.

اگر با کالانوی دشمنی می کردند، اجازه نمی دادند در چنین تیم هایی کار کند. شاید اصلاً اجازه نمی دادند کسی آن را ارائه دهد. اگر با قلعه نویی مشکل داشتند، پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر نبود. اگر با کالانوی مشکل داشتند، امروز بعد از 9 سال بدون جام، قراردادهای بزرگ امضا نمی کرد. امیرخانی وجود ندارد. هیچ کس این را از شما نمی پذیرد. نمایش را تمام کنید

دیدگاهتان را بنویسید