والیبال جام ملت های آسیا؛ پیروزی جوانان ایران مقابل تایلند میزبان


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889521

تیم ملی والیبال جوانان ایران در چهارمین دیدار خود در جام کنفدراسیون والیبال آسیا موفق شد میزبان تایلند را شکست دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا امروز (شنبه 31 مرداد) با برگزاری 5 دیدار در شهر ناخون پاتوم تایلند پیگیری می شود.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در اولین دیدار این مرحله و در گروهی که تیم ها برای کسب مقام پنجم تا هشتم با هم رقابت می کنند به مصاف تایلند میزبان این رقابت ها رفت.

تیم ملی تایلند در ست سوم این دیدار 25 بر 20 پیروز شد اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با نتایج 25 بر 14، 25 بر 23 و 25 بر 22 مغلوب جوانان ایران شد.

تیم ایران این دیدار را با ترکیب عرشیا به نژاد، امیرمحمد گلزاده، یونس جوان، پوریا خانزاده، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) آغاز کرد.

شاگردان مومنی مقدم با این برد فردا (یکشنبه 3 مرداد) در دیدار پایانی خود به مصاف برنده دیدار استرالیا و پاکستان می روند.

جوانان ایران در ست اول از ابتدا بازی منطقی و هماهنگی را به نمایش گذاشتند که نقطه برتری ایران بر حریف دفاع توری بالا و پشتیبانی در زمین خودی بود و تیم جوان ایران با سنگینی سقوط گل زاده و جوان، به خانه خیانت کرد و ست اول با نتیجه 25 بر 14 به سود ایران به پایان رسید.

در ست دوم تیم تایلند بهتر از ست قبلی کار کرد و تماشاگران و هواداران میزبان در سالن شاهد بازی جذاب دو تیم بودند. بازی به آخرین امتیاز مسابقه رسید، هرچند اشتباهات انفرادی ایران نسبت به ست قبلی بیشتر بود، اما با نتیجه 24 بر 23، سرویس مقتدرانه یونس جوان و دریافت ناقص زمین تایلند امتیاز نهایی را برای نوجوانان به ثبت رساند. ایران و در این ست تیم میزبان با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ مغلوب یک نوجوان ایرانی شد.

در ست سوم تایلندی ها از ابتدای مسابقه با سرویس و دریافت خوب فاصله امتیازی خود را با جوانان ایرانی افزایش دادند و 7 بر 4 پیش افتادند. علاوه بر این اشتباهات فردی بازیکنان ایران و حملات متعدد مهاجمان تایلندی به تور باعث شکست ایران در این ست با نتیجه 25 بر 20 شد.

ست چهارم با برتری ملی پوشان جوان ایران آغاز شد، اما عدم تجربه بازیکنان ایران و هماهنگی و عملکرد خوب تایلند در دریافت و حملات سرعتی، بازی را به امتیاز 15 رساند. اما خدمات خوب بازیکنان ایران پذیرش تایلند را در زمین سخت کرد و جوانان ایران با نتیجه 25 بر 22 در این ست پیروز شدند و بازی را 3 بر یک بردند.

قضاوت این دیدار بر عهده دانگ نینگ از چین به عنوان داور اول و چوی جائه از کره جنوبی به عنوان داور دوم بود.

دیدگاهتان را بنویسید