وال استریت ژورنال: منصور هادی در حصر خانگی است/ بن سلمان او را مجبور به استعفا کرد

وال استریت ژورنال: منصور هادی در حصر خانگی است/ بن سلمان او را مجبور به استعفا کرد

روز جدید روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع سعودی و یمنی اعلام کرد که عبدرحمن منصور هادی مجبور به عقب نشینی از ریاض شده و مقامات امنیتی سعودی او را در خانه اش در ریاض بازداشت کرده و ارتباطات او را قطع کرده اند.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع سعودی و یمنی اعلام کرد که عبدرحمن منصور هادی مجبور به عقب نشینی از ریاض شده و مقامات امنیتی سعودی او را در خانه اش در ریاض بازداشت کرده و ارتباطات او را قطع کرده اند.

رئیس جمهور مستعفی یمن 7 آوریل (18 آوریل) استعفای خود را اعلام کرد و قدرت را به شورای رهبران یمن به ریاست رشاد العلیمی جدید سپرد.

به گزارش وال استریت ژورنال، در حاشیه مذاکرات سیاستمداران یمنی در ریاض، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با صدور دستوری کتبی به هادی اجازه داد تا به این شورا تفویض اختیار کند. این روزنامه به نقل از مقامات سعودی و یمنی نوشت: بن سلمان به منصور هادی اطلاع داده است که رهبران یمن با استعفای وی موافقت کرده اند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که مقامات سعودی تهدید کردند که مدارک فساد مالی منصور هادی در دوران ریاست جمهوری او را منتشر خواهند کرد. یک مقام سعودی گفت: منصور هادی در خانه خود در ریاض محبوس است و امکان تماس با او وجود ندارد.

یکی دیگر از مقامات سعودی گفت که تنها تعداد انگشت شماری از سیاستمداران یمنی با رضایت قبلی مقامات سعودی اجازه ملاقات با منصور هادی را داشتند. عربستان سعودی با برکناری منصور هادی از قدرت می خواست گروه های مخالف انصارله یمن را قبل از مذاکرات صلح متحد کند. این مقام سعودی مدعی است که منصور هادی تحت فشار قرار نگرفته و اجازه سفر و حصر خانگی به او داده نشده است. عربستان هیچ برنامه ای برای سرنگونی هادی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید