وارث سعودی عبد ربه منصور هادی را مجبور به استعفا کرده است


ساعت: 18:21
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821341

یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن در واکنش به برکناری عبد ربه منصور هادی از قدرت نوشت: ولیعهد سعودی هادی را مجبور به استعفا و انتخاب جایگزین کرد و حاضران فقط امضا کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد البهیتی، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به برکناری عبد ربه منصور هادی واکنش نشان داد و گفت که وی مجبور به استعفا شده است.

وی در توییتی نوشت: زمانی که هادی در صنعا استعفا داد، سعی کردیم او را از این کار منصرف کنیم و سه سال بدون دولت منتظر بودیم تا معاون او با موافقت سایر گروه‌ها انتخاب شود، اما آنها آن را کودتا خواندند. اعلام جنگ کردند و محاصره کردند.

بحیتی ادامه داد: در ریاض محمد بن سلمان ولیعهد سعودی هادی را مجبور به استعفا و انتخاب جایگزین کرد و حاضران به تازگی امضا کرده اند.

گفتنی است عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن روز پنجشنبه (پنجشنبه) استعفای خود و تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری را اعلام کرد.

عبد ربو منصور هادی نیز تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری سپرد. رشاد محمد العلیمی ریاست شورای رهبری رئیس جمهور یمن را بر عهده داشت. رئیس جمهور مستعفی یمن معاون خود علی محسن الاحمر را نیز برکنار کرد.

شورای ریاست جمهوری ریاست اداره های سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی یمن را بر عهده خواهد داشت. شورای ریاست جمهوری 8 عضو دارد و شامل سلطان علی الاراده، طارق محمد صالح، عبدالرحمن ابوذره، عبدالله العلیمی بوزیر، عثمان مجلسی و عید الزبیدی است. شورای رهبری ریاست جمهوری مسئول گفتگوهای آتش بس با جنبش انصارالله است.

رسانه های یمنی اخیرا گزارش دادند که عربستان سعودی تصمیم گرفته است تا رئیس جمهور فراری یمن را که مدت ها در ریاض زندگی می کند، در پی غیبت منصور هادی در رایزنی های ریاض که توسط شورای همکاری خلیج فارس برگزار شده بود، سرنگون کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید