منصور هادی رئیس جمهور یمن برکنار شد

بر اساس این گزارش، رشاد محمد العلیمی ریاست شورای رهبری ریاست جمهوری را بر عهده خواهد داشت.

این گزارش می افزاید که رئیس جمهور مستعفی یمن معاون خود علی محسن الاحمر را نیز برکنار کرده است.

بر اساس این گزارش، شورای رهبری ریاست جمهوری مسئولیت مدیریت سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی یمن را بر عهده خواهد داشت.

شورای ریاست جمهوری 8 عضو دارد و شامل سلطان علی الاراده، طارق محمد صالح، عبدالرحمن ابوذره، عبدالله العلیمی بوزیر، عثمان مجلسی و عید الزبیدی است.

این گزارش می افزاید که شورای رهبری ریاست جمهوری مسئول مذاکرات آتش بس با جنبش انصارالله است.

پیش از این رسانه های یمنی گزارش داده بودند که عربستان سعودی در پی غیبت منصور هادی در رایزنی های ریاض به دعوت شورای همکاری خلیج فارس، رئیس جمهور فراری یمن را که مدت ها در ریاض زندگی می کند، برکنار کرده است.

بر اساس این گزارش، برکناری عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مخلوع یمن از رایزنی در ریاض نشان دهنده سیاست ائتلاف برای برکناری وی است.

علاوه بر منصور هادی، کابینه محسن الاحمر (معاون رئیس جمهور) و عبدالملک هادی معاون نخست وزیر نیز در رایزنی با گروه های یمنی در ریاض غایب بودند.

پیش از این یک کاربر مجتهد و فعال سیاسی برجسته سعودی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته بود که برخی منابع از ممنوعیت هرگونه دیدار سیاسی منصور هادی و حضور وی در رسانه ها از سوی سفیر عربستان در یمن خبر داده بودند.

عربستان سعودی در 26 آوریل 1994 تهاجم گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی در قالب ائتلافی متشکل از چند کشور عربی از جمله امارات با کمک و حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی آغاز کرد. .

برخلاف انتظار سعودی ها، حملات آنها به سنگر مردم یمن برخورد کرد و پس از هفت سال ثبات و حملات دردناک یمن به عمق خاک عربستان به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به امید خروج از یمن مجبور به پذیرش آتش بس شد. نظامی پدر

دیدگاهتان را بنویسید