واکنش آقای سرپرست به افشای پاداش های غیر سنتی فدراسیون فوتبال

واکنش آقای سرپرست به افشای پاداش های غیر سنتی فدراسیون فوتبال

مجتبی هورشیدی درباره حضورش در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: 2 ماه است که انواع تهمت ها به ما زده می شود و ما سکوت کرده ایم. هفته پیش هم بیانیه ای صادر کردم که دیدم اگر صحبت نکنیم افسرده می شویم. می گفتند که حرشیدی جوایز و حقوق های نجومی گرفته است و افکار عمومی اگر نمی دانستند فکر می کردند ما چقدر گرفته ایم.

وی ادامه داد: من شفاف صحبت می کنم و حق با من است و می توانم آن را در سایت قرار دهم تا همه ببینند. من 35 میلیون تن دریافت کردم که برای تمام وظایف روزانه ام بود. مدیریت 60، 70 نفر در کمپ، می دانید چقدر سخت است. 12 جلسه اردو برگزار کردم که کوچکترین مشکلی ایجاد نکرد و نشان داد که می دانم چگونه باید کنار بیایم. سپس 12 بازی به شما گفتند که دیگر نباشید. اخلاقم این است که تا امروز کار می کنم و وقتی بیرون می روم دیگر به آن فکر نمی کنم، اما وقتی حملات شروع شد، مجبور شدم صحبت کنم.

وی ادامه داد: استیلی حق دارد در این فوتبال سالی 500 میلیون دریافت کند و اگر دریافت نکند به او ظلم شده است. 35 میلیون حتی در این شرایط سخت من را ستاره شناس می دانند. اگر فوتبال به جام جهانی نمی رفت 4 سال دیگر فوتبال نابود می شد. تیم را با بهترین نتایج به جام جهانی رساندیم اما بعد گفتند جایزه نجومی گرفتیم. همه جوایز تایید و به کمیته اخلاق ارائه شد. ما نمی توانیم اسناد را منتشر کنیم زیرا غیرقانونی است. از سوی دیگر، کلیه حقوق کارکنان و سرپرستان یکسان است. می پرسی ببینی پاداش سرپرستان تیم های لیگ برتری 20 درصد کادرفنی است یا به اندازه سرمربی و بازیکنان اصلی پاداش می گیرند؟ یک میلیارد و 130 میلیون هم با پاداش و دستمزد بوده که این مبلغ را هم مربی دروازه بان ها گرفته است. تمام رسیدهای ما قانونی و عرفانی است و در تمام دنیا یکسان است.

سرپرست سابق تیم ملی گفت: در مصوبات جلسه سوم هیات مدیره گفته شد که رهبری باید صددرصد باشد، ما 4 بازی بردیم اما در 8 بازی بعدی نامی از سرمربی نیامد و اعلام شد که با توجه به رئیس جمهور به پرداخت.

هورشیدی گفت: من یک کلمه در مورد فولاد گفتم، ببینید چه اختلافی بود. اگر بخواهیم صحبت کنیم می‌توانیم بگوییم چه کسی جایزه گرفت، اما هدف من استیلی نبود. در این فوتبال که بعضی ها دست چپ و راستشان را نمی دانند و اگر استیلی 500 میلیون بگیرد چقدر می گیرند، این کافی نیست. همه اعضای تیم پول را گرفته اند، اما همه چیز برنامه ریزی شده است تا مسیر رسانه ای را طی کند تا عزیزی هادم را شکست دهد. خبرنگار صدا و سیما از روزی که عزیزی هادم اومده کتک میزنه؟

وی در پاسخ به این سوال که پست او در راس تیم ملی نبود، گفت: ما نشان دادیم که جایگاه ما اشتباه نیست و تیم را با بهترین نتایج به جام جهانی رساندیم. اگر مدیریت خوبی در تیم ملی اعمال نشود مشکل ایجاد می شود. ما در عمل ثابت کرده ایم. رهبری فدراسیون تصمیم می گیرد چه کسی پاسخگو باشد و حالا استیلی آمده است. همه سرپرست های قبلی فوتبالیست بودند؟ دوچرخه‌فروش را از دبی آوردند و کسی صدای او را نشنید. من ۱۹ سال نایب رئیس باشگاه راه آهن و یک سال در استقلال بودم. در دوران دهداری چند بازیکن منصرف شدند و آینده ها درباره رفتارشان نظر دادند و حالا آینده ها درباره عزیزی هادم نظر خواهند داد.

سرپرست اسبق تیم ملی گفت: عزیزی هادم فرد سالمی است و اعضای هیئت مدیره آن را تایید می کنند. خود میرشاد مجیدی به من گفت که مرد سالمی است اما به دلایلی ممکن است با هیئت کار نکرده باشد، رفت. نمی دونم چرا الان 500 یا هزار یورو گیر کردی، نمایش رو ببین. بررسی کنید که آیا مدیران رسانه یا عکاسان تیم ملی عکس گرفته اند یا خیر. اگر نگرفتند، کسانی را که گرفتند به دار آویزان کنید و اگر گرفتند، الان باید ببریم.

هورشیدی در خصوص اینکه عزیزی هادم گفته است توان مالی ندارم و اینکه آیا گرفتن این همه جوایز در این شرایط درست است یا خیر، گفت: طبق نتایج به دست آمده این جوایز اصلا در فوتبال ایران مبلغی نیست. ” این مبالغ مصوب هیئت مدیره است. اگر می خواهی کسی را بزنی، او را درست بزن، اما این نوع کتک زدن شرم آور است.

سرپرست سابق تیم ملی درباره اتفاقات مسابقه گفت: نمی دانم. من فقط دفاعیه و مدارکم را ارائه کردم و رفتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باید این پول ها برگردانده شود، گفت: اینطور نیست و این برداشت های ذهنی افرادی است که این اظهارات را مطرح می کنند. همه در فدراسیون جایزه گرفته اند که البته به نظر من کافی نیست. همه سخت کار می کنند تا تیم به 600 میلیارد دلار برسد تا به فدراسیون بیاید. الان فوتبال ما حدود 500، 600 میلیارد دلار است. بوی کباب برای خیلی ها شیرین است.

هورشیدی با اشاره به اینکه شما بیش از یک میلیارد پاداش و حقوق نمی شناسید، گفت: بله اگر فقط برای من بود خیلی زیاد بود اما وقتی برای همه اعضا باشد زیاد نیست. ببینید کشورهای دیگر چقدر هزینه دارند. تعداد باشگاه های ما گاهی خیلی بیشتر است. در این ماه رمضان کمی دلمان را صاف کنیم. شما مجبور نیستید برای حقوق 35 میلیون دلاری من ضربه بزنید. حداقل به خدا فکر کن عزیزی هادم سرکوب شد اما تصمیم جلسه هر چه باشد قابل قبول است. نتایجی که تیم ملی در دوران هادمی کسب کرد شاید سال ها تکرار نشود اما به او ادای احترام کردند.

او گفت: نمی دانم چرا عزیزی هادم نیامد.

سرپرست سابق تیم ملی درباره اینکه چقدر به نتیجه این دیدار امیدوار است، گفت: از حضور در این جلسه و صحبت بسیار خوشحال شدم.

هورشیدی با اشاره به عدم ارائه برخی اسناد جایزه گفت: هر چیزی که ارائه شد ارائه نشد و آنچه ارائه شد نباید ارائه شود. فدراسیون متولی امور مالی است و نگران این موضوع نباشید. کار برخی رسانه ها فقط ضربه زدن به فوتبال است. فوتبال در حال حاضر گوشت قربانی است و همه می خواهند تکه ای از آن بسازند.

دیدگاهتان را بنویسید