واکنش آمریکا به اعدام جاسوس انگلیسی در ایران

بر اساس این گزارش، رابرت مالی در توئیتی مداخله جویانه نوشت: از خبر اعدام علیرضا اکبری شهروند ایرانی-انگلیسی وحشت کردم.

وی در ادامه تصریح کرد: دستگیری های ناعادلانه، اعترافات اجباری، محاکمه های ساختگی و اعدام های سیاسی جمهوری اسلامی باید پایان یابد.

این را رابرت مالی می گوید در حالی که رسانه های آمریکایی اخیراً از اعدام غیرقانونی یک سیاه پوست و مرگ یک مرد سیاه پوست توسط برق گرفتگی توسط پلیس لس آنجلس خبر دادند.

لازم به ذکر است، مرکز رسانه های قضایی روز شنبه از محکومیت علیرضا اکبری فرزند علی با تابعیت دوگانه ایرانی-انگلیسی متهم به فساد مالی در کشور و اقدامات گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی خبر داد. برای سازمان اطلاعاتی دولت بریتانیا، در ازای دریافت حقوق 1805000 یورو، 265000 پوند و 50000 دلار آمریکا انجام شد.

بر اساس سند منتشر شده، اقدامات محکوم شده در سال های اخیر علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع انگلیس، ارتباط با سرویس جاسوسی ام آی 6 و تعداد جلسات گسترده با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و یک دوره طولانی جاسوسی. از مصادیق جنایت دسته جمعی علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه ای که منجر به اخلال جدی در نظم عمومی کشور شده است.

همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان از ارزش محکوم، اهمیت دسترسی وی و اعتماد دشمن به وی داشت.

لازم به ذکر است اخیرا وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه ای از دستگیری یکی از مهم ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی خبیث انگلیس توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید