واکنش به سخنان شهاب مرادی در جلسه علنی شورای شهر مشهد

ساعت: 18:47
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789788

در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سوم سیما، حجت الاسلام شهاب مرادی به عنوان مهمان این برنامه با خنده گفت که مرگ شیرین تر از همکاری با چند مشهدی است و بعد از این جمله لیوان آبی شیرینی را نوشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که احساسات مردم مشهد را جریحه دار کرد.

در برنامه زنده تلویزیونی شبکه سوم سیما، حجت الاسلام شهاب مرادی به عنوان مهمان این برنامه با خنده گفت که مرگ شیرین تر از همکاری با چند مشهدی است و بعد از این جمله لیوان آبی شیرینی را نوشید.
خنده های شهاب مرادی با خنده های مجریان این برنامه همراه است و اهالی منطقه آفتابی کسانی هستند که به صفحه تلویزیون خیره می شوند و به شنیدن این سخنان از واعظ و خطیب مورد علاقه خود دچار تردید می شوند.

مدت این تمسخر شاید کمتر از یک دقیقه باشد اما مردم مشهد دیروز در این فکر بودند که دیگر چه هیزمی به شهاب مرادی فروخته اند که سزاوار این تمسخر و تحقیر است.

در میان تمام واکنش هایی که با ناراحتی، درد، بغض و کینه مردم به این ویدئو می شود، این سوال پیش می آید که آقای شهاب مرادی آیا همچنان دلتنگ حرم امام رضا (ع) هستید؟ آیا می خواهید دوباره همان مردم مشهد را که مرگ را شیرین تر از همکاری با آنها می دانستید برای برنامه های فرهنگی و مذهبی در حرم رضوی دعوت کنید؟

طبق رسم ما به مشهدی هایی که در این منطقه آفتاب برای همسایه خود کاری می کنند یا مشکل شخصی را می گشایند، خادم حضرت رضا (ع) نامیده می شوند; گاه در پوشش زنی که در طلوع و غروب آفتاب نماز می خواند و گاه در پوشش تاکسیران و نظافتچی به سوی خادمان می رفت.

اینجا سرزمین مهربانی است، آنتن زنده یک برنامه تلویزیونی جایی برای تسویه حساب های شخصی شما نیست. اینجا سرزمین مردمانی است که برجسته ترین شخصیت های سیاسی، فرهنگی، علمی و هنری را تربیت کرده اند که نسبت به آنها عرق کرده و تعصب دارند.

شب گذشته مجید طهوریان عسکری عضو شورای اسلامی شهر مشهد به عنوان نماینده مردم این شهر در توییتر خود نوشت: توهین و تمسخر شهاب مرادی به مردم مشهد می تواند فوق العاده تند باشد. باید از او بپرسند اگر برای قلم انسان در قبر جوابی هست، برای توهین و تمسخر جوابی نیست؟ آقای مرادی فراموش کرده اید که رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و رئیس قوه مقننه و بیش از 17 هزار شهید مشهدی هستند؟
وی در توئیتی دیگر نوشت: «اگر توهین شهاب مرادی به مشهدی ها را نادیده می گیریم، آقای رئیس صدا و سیما، لطفا با مجری بی ادب خود که از ته دل به توهین های آقا خندید. مرادی به مشهدی ها و اعتراضی نیست!»

با افزایش انتقادات، این مرد عذرخواهی می کند و اعلام می کند که سخنان او اشتباه گرفته شده است، اما این سوال پیش می آید که چگونه می توان سوء تفاهم با خون جوشان مشهدی ها و رگ غیرت آنها را ترجمه کرد!
همچنین صبح امروز این مطلب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرد: نکته ای خطاب به شهروندان مشهدی در برنامه تلویزیونی شبکه سوم سیما مطرح شد. و گرفته شود؛ اگرچه فرد عذرخواهی می کند، اما ما در این زمینه انتظار بیشتری داریم.

آقای مرادی همان مشهدی هایی هستند که جهیزیه خود را به همسرانشان دادند تا فقط پیکر مطهر حضرت رضا (ع) را تشییع کنند، اگر دلتان پر از جاهای دیگر است، به سراغ نمازگزاران و مجاوران حضرت رضا نروید. مانند).
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید