واکنش حشمت مهاجرانی به حضور فرهاد مجیدی در امارات

واکنش حشمت مهاجرانی به حضور فرهاد مجیدی در امارات

فرهاد مجیدی سرمربی 46 ساله استقلال در فصل گذشته 48 ساعت پس از پایان لیگ برتر بیست و یکم و جشن قهرمانی این تیم از حضور خود در باشگاه الاتحاد کلبای لیگ برتر امارات خبر داد. فرهاد مجیدی اعلام کرد با توجه به پیشنهاد سرمربیگری این تیم می خواهد شانس خود را به عنوان مربی ایرانی در امارات امتحان کند و دوران جدیدی را در زندگی فوتبالی خود آغاز کند. در همان زمان گفته شد که پس از حشمت مهاجرانی فرهاد مجیدی اولین مربی ایرانی است که چنین سمتی را در فوتبال امارات به دست آورده است، در حالی که پیش از فرهاد مجیدی و پس از حشمت‌طل مهاجرانی در این کشور دو مربی دیگر تربیت کرده‌اند. جالب است بدانید که قبل از فرهاد مجیدی، دو پیشکسوت دیگر باشگاه تاج یا استقلال از سال 1981 تا 1982 هدایت تیمی را در دسته دوم فوتبال امارات بر عهده داشتند، اما جالبتر اینکه این باشگاه همان تیم الاتحاد کلبا بود. که زیر نظر جلال طالبی و منصور پورحیدری به عنوان سرمربی و مربی این تیم فعالیت می کرد و حالا بعد از حدود 40 سال یک مربی ایرانی دیگر و البته استقلال هدایت همین تیم را بر عهده دارد. حشمت مهاجرانی که سابقه طولانی مربیگری در فوتبال امارات در رده های اصلی تا زمان قهرمانی تیم ملی را در کارنامه مربیگری خود دارد، در گفت و گو با خبرورزشی درباره حضور فرهاد مجیدی در تیم الاتحاد کلبا اظهار داشت: در این دیدار با حضور فرهاد مجیدی در ترکیب تیم الاتحاد کلبا حضور داشته ایم.

حضور فرهاد مجیدی در فوتبال امارات را چگونه ارزیابی می کنید؟

فرهاد مجیدی ساکن دبی است و به خوبی با شرایط امارات آشنا است. مجیدی در فوتبال امارات بازی می کند و در باشگاه های الوصل و الاهلی بازی می کند و همچنین در تیم العین به عنوان دستیار در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کند و شناخت کاملی از فوتبال امارات دارد. به همین دلیل به خوبی می داند که از کجا آمده و چه برنامه هایی دارد.

آیا تیم الاتحاد کلبا را می شناسید؟

آره! تیمی که مجیدی سرمربی آن شد، هرگز تیمی مدعی قهرمانی نبود. تیم کلبا همیشه جایگاه پایینی در جدول داشته است و حالا اگر فرهاد مجیدی بتواند با آوردن بازیکنان خوب و هنر مربیگری این تیم را احیا کند و آن را به بالای جدول برساند، مطمئنا کارنامه موفقی برای خود خواهد داشت. .

اطلاعات بیشتری در مورد این تیم دارید؟

این تیم یکی از تیم های شرق امارات است. اما نکته جالب در مورد این تیم این است که با وجود کمبودهای این تیم و جایگاه پایینش در جدول، همیشه بازیکنانی در تیم ملی فوتبال امارات داشته است.

درست است که مجیدی پس از شما اولین ایرانی است که سرمربی امارات شده است؟

نه! اتفاقا دو ایرانی دیگر هم در همین تیم کار می کردند. فرهاد مجیدی اولین مربی ایرانی نیست که در این باشگاه کار می کند. اوایل که در امارات بودم با ریکوف (سرمربی سابق تیم تاج) که به دنبال تیم مربیگری برای همین باشگاه بود، قرار گذاشتم و او سرپرستی را برعهده گرفت. پس از ریکوف، جلال طالبی و زنده یاد منصور پورحیدری نیز در این باشگاه فعالیت و خدمت کردند.

این تیم در آن زمان در کدام دسته قرار داشت؟

این تیم در زمان حضور جلال طالبی و منصور پورحیدری با اینکه در لیگ دسته دوم فوتبال امارات حضور داشت اما من شخصا به آنجا رفتم و شش بازیکن از این تیم را برای تیم ملی فوتبال امارات انتخاب کردم و به تیم ملی بردم. تیم. اردوی تیم جالب اینجاست که همین شش بازیکن به مهره های کلیدی و تاثیرگذار تیم ملی امارات تبدیل شدند.

فکر می کنی مجیدی در این تیم موفق شود؟

بستگی به تلاش او دارد اما در مجموع برای فرهاد مجیدی در این تیم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به آنچه در مربیگری می خواهد برسد.

دیدگاهتان را بنویسید