مهاجرانی: استقلال باید از مجیدی حمایت کند

با مهاجرانی تماس گرفتیم و در مورد شهرآورد 97 صحبت کردیم، او با اینکه از سطح فنی دو تیم در این دیدار بزرگ راضی نبود، گفت: استقلال و پرسپولیس را نباید در یک مسابقه قضاوت کرد!

نظر شما در مورد شهرآورد چیست؟

این بازی برخلاف انتظار، بی کیفیت بود و بدون بار فنی، هر دو تیم نتوانستند انتظارات را برآورده کنند!

فکر می کنید چرا تیم های بزرگ پایتخت نمی توانند فوتبال باکیفیتی ارائه دهند؟

دربی واقعا بد بود و کیفیت خیلی پایین بود. 90 دقیقه بازی و دو تیم پرطرفدار و اولی پایتخت فرصت گلزنی به یکدیگر را ندارند اما یک نکته مهم را باید در نظر داشت.

چه نکته ای؟

با توجه به اینکه هر دو تیم محتاط بودند و با ترس بازی می کردند، شهرآورد همیشه ویژگی های خاص خود را دارد و هیچ یک از تیم ها نمی خواهند در این بازی بزرگ شکست بخورند، بنابراین با احتیاط بازی کردند.

در این بازی کار تاکتیکی دو تیم را دیدید، سرخابی ها برنامه داشتند؟

منظور شما از تاکتیک چیست؟ اگر بخواهیم بگوییم هر دو تیم برای حمله و دفاع برنامه خاصی داشتند، خیر.

نقش مربیان در این بی برنامگی چیست؟

حساسیت و شرایط خاص مربیان را برای این دیدار مقید می کند، شاید همیشه گفته اند دربی با همه دیدارها فرق دارد و این تکرار تفسیر درستی از تقابل استقلال و پرسپولیس است و شکست یکی از دو تیم همیشه بوده است. اتفاق بزرگی بود. . در طول این سال ها، تیمی را دیده اید که در دربی پیروز شده است که روی کاغذ در رتبه های پایین یا پایین تر قرار دارد. همه عوامل دست به دست هم می دهند، بنابراین این مسابقه زیبا نیست، اما …

اما چی؟

در گذشته بازی می توانست 0-0 به پایان برسد اما هر دو تیم فرصت گلزنی یا بازی خوب را داشتند اما روز شنبه در ورزشگاه آزادی خبری از این اتفاقات نبود و هر دو تیم از تساوی خوشحال شدند و شکست نخوردند. یک بازی. همه اینها درست است اما استقلال و پرسپولیس را نباید در دربی قضاوت کرد.

از فرهاد مجیدی بگویید، مربی ای که در پنج بازی تحت فشار است تا به تساوی برسد.

اعتقاد خالصانه من برای فرهاد مجیدی این است که باید به او اعتماد کرد و از او حمایت کرد، مجیدی در مربیگری حرف اول را می زند و نشانه هایی از پیشرفت در تیمش دیده می شود، شاید در این پنج بازی نتوانسته برنده شود، اما اگر در دو بازی چه می شود. اگر تیم او به جای تساوی برنده شود، اتفاق می افتد؟ استقلال حالا در بالای جدول بود و تحت فشار نبود.

استقلال در سال‌های اخیر از عدم حمایت مربیان خود رنج می‌برد، قبول دارید، فشار دادن به مربی یا تغییر کادر فنی چاره‌ای نیست.

درست است، استقلال فرهاد مجیدی باید حمایت شود تا تیمش موفق شود. انتقاد از مربی با چند برابر کار درستی است. می تواند موفق باشد و با یک نتیجه می توان همه این اتفاقات را فراموش کرد.

شاگردان مجیدی در این چند دیدار خیلی از داوری متضرر شدند، در دیدار با پرسپولیس و در چند بازی دیگر هیچ پنالتی برای استقلالی ها گرفته نشد که می توانست شرایط جدول را به شکل دیگری تغییر دهد. پذیرش داوران می تواند بر سرنوشت مربیان تاثیر بگذارد.

من نمی خواهم وارد داوری شوم، نظر من این است که یک مربی فوتبال می تواند در آرامش موفق شود و باید به مربیان جوان اعتماد کرد و به آنها فرصت داد. بهتر است کارشناسان این حوزه درباره مسائل قوه قضائیه صحبت کنند.

یحیی گل محمدی چطور؟

او مربی خوبی است و سابقه خوبی دارد، در مورد مربیان جوان صحبت کردم که گل محمدی یکی از آنهاست.

دیدگاهتان را بنویسید