تاکید عطاءالله مهاجرانی بر توانایی ایران در ساخت بمب هسته ای

تاکید عطاءالله مهاجرانی بر توانایی ایران در ساخت بمب هسته ای

روز جدید هیلاری کلینتون که آرزوی ریاست جمهوری را داشت، در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2008 گفت: «آمریکا به گونه ای به ایران حمله خواهد کرد که ایران به طور کامل نابود شود!» سخنان او به عنوان حمله اتمی تعبیر شد.
تاکید عطاءالله مهاجرانی بر توانایی ایران در ساخت بمب هسته ای

سید عطاءالله مهاجرانی در روزنامه اعتماد نوشت:

دکتر کمال هرازی، رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران، سخنران کم حرف و سخت گیر، اهل دقت و جدیت در سخنرانی است.

R به نکته مهمی اشاره کرد: «این راز نیست که ما توانایی فنی تولید بمب اتمی را داریم، اما راه حلی برای آن نداریم. «جمهوری اسلامی تنها در چند روز، غنی‌سازی اورانیوم را از 20 درصد به 60 درصد رساند و به راحتی می‌تواند آن را به 90 درصد برساند.

همه می دانستند و می دانند که جمهوری اسلامی ایران به واسطه بومی سازی دانش هسته ای و استراتژی دقیق و آینده نگری بصیرتی با درک تحولات منطقه خاورمیانه به چنین دستاوردی دست یافت.

البته این توانایی چیز جدیدی نیست! این را دکتر حرازی در مقطعی پس از سفر بایدن به تل آویو و جده، سخنرانی بایدن در کنفرانس جده و همچنین اظهارات نخست وزیر جوان اسرائیل که گفت: حمله نظامی به ایران اعلام شد. یک عمل اخلاقی است!» نیازی به ذکر زمان تهدیدات نظامی علیه ایران نیست.

از قضا، دو مقام آمریکایی در جریان ناآرامی های انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، ایران را به بمب اتمی تهدید کردند. جان مک کین (1936-2018) که البته جنایتکار جنگی بود و در طول جنگ ویتنام بارها ویت کنگ ها را بمباران کرد. البته او را گرفتند و 5 سال زندانی ویت کنگ بود. او یکی از چهره های افراطی حزب جمهوری خواه و مهمان کارناوال های آلبانی بود. تاکید جان مک کین بر تغییر رژیم در ایران و هسته ای کردن ایران بود! در 20 آوریل 2007، او برای جمعیتی از آمریکایی‌ها آواز خواند: «بمب، بمب، بمب! او توضیح داد که منظورش بمباران اتمی بوده است. در مصاحبه ای که در 28 سپتامبر همان سال با تار آیس انجام داد، از این سمت گفت، یعنی. تهدید هسته ای ایران: من به این موضع افتخار می کنم. جان مک کین یک سال قبل از مرگش در 25 آوریل 1396 به تیرانا سفر کرد و به اعضای سازمان مجاهدین گفت: «مطمئنم. یک روز ایران آزاد می شود و ما در میدان آزادی جمع می شویم. بدیهی است که منظور او از آزادی، اسارت ایران در زمان پهلوی تحت کنترل آمریکاست.

هیلاری کلینتون از تهدید هسته ای ایران عقب نماند! این کاندیدای ریاست جمهوری در مبارزات انتخاباتی سال 2008 گفت: «آمریکا به گونه ای به ایران حمله خواهد کرد که ایران به طور کامل نابود شود!» سخنان او به حمله هسته ای تعبیر شد.

این یکی از معجزات عصر است. آمریکا دو بار از سلاح هسته ای برای نابودی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی استفاده کرد. این کشور دارای بزرگترین زرادخانه هسته ای در جهان است. در اشغال عراق از سلاح های هسته ای تاکتیکی استفاده کرد. او نگران قدرت هسته ای ایران است.

مصاحبه دکتر کمال هرازی می تواند پایان این تهدیدها باشد. تهدیدهای مشترک توقف انقلاب اسلامی در ایران، سرنگونی جمهوری اسلامی ایران و نابودی مراکز مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و یمن است. اما گویی بایدن ماجرای فرار ارتش آمریکا را پس از بیست سال اشغال و سه هزار میلیارد دلار هزینه و خسارت فراموش کرده است!

ایران یک کشور واقعی است. با ظرفیت علمی و فنی پیشرفته. دانش و فناوری دیگر منحصر به آمریکا و اروپا نیست. زمانی که کشوری اعلام می کند که از توانایی های فنی و علمی برای تولید سلاح هسته ای برخوردار است. این مقام مهمترین درس اخلاقی است که می توان به نخست وزیر اسرائیل و بایدن داد.

اوباما قبلاً از اینکه ایران یک “بازی تکان دهنده” در منطقه است شکایت کرده بود. امروز یک واقعیت است. کدام کشور طرح خاورمیانه جدید آمریکا با محوریت اسرائیل را متوقف کرد؟ کشوری که وقتی بخواهد از تمامیت ارضی و وحدت ملی و امنیت ملی خود محافظت کند، از نظر فنی می تواند «به راحتی» سلاح هسته ای داشته باشد. بدیهی است که سیاست راهبردی ایران پرهیز از تولید سلاح هسته ای بوده و هست، اما آیا آمریکا، اسرائیل و اروپا درس اخلاقی نگرفتند؟!

دیدگاهتان را بنویسید