واکنش روسیه به اعلام «توانایی ایران در ساخت بمب اتمی»

واکنش روسیه به اعلام «توانایی ایران در ساخت بمب اتمی»

وی تاکید کرد: اما مقامات ارشد ایران مدت هاست که به صراحت اعلام کرده اند که تهران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست.

به گزارش ایرنا، این دیپلمات ارشد روسی در توئیتی دیگر نوشت: داشتن توانایی به معنای تمایل یا برنامه ریزی نیست. در هر صورت وضعیت فعلی برنامه هسته ای ایران نتیجه سیاست فشار حداکثری ترامپ و بایدن است.

کمال حرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با الجزیره درباره ظرفیت هسته‌ای ایران گفت: تنها در چند روز درصد اورانیوم غنی‌شده را از 20 به 60 رسانده‌ایم. به راحتی تا 90٪ افزایش می یابد. بنابراین بر کسی پوشیده نیست که ما امکان فنی ساخت بمب اتمی را داریم، اما تصمیمی در این زمینه نگرفته ایم.

محمدجواد لاریجانی، دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضاییه نیز گفته است که اگر ایران تصمیم به تولید سلاح هسته‌ای بگیرد، هیچکس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

لاریجانی در یک برنامه تلویزیونی و در پاسخ به این سوال که سفر بایدن به رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می کنید؟ وی بیان کرد: در سفر بایدن به رژیم صهیونیستی نیز متعهد شدند که از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کنند و البته طبق فتوای رهبر انقلاب و شرع ما اجازه تولید سلاح های هسته ای را نداریم. کشتار جمعی، از جمله اتم ها، اما اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم، هیچ کس نمی تواند ما را متوقف کند.

دیدگاهتان را بنویسید