اتهاماتی مانند ساخت بمب اتمی و اشیاء اعلام نشده دروغ است

اتهاماتی مانند ساخت بمب اتمی و اشیاء اعلام نشده دروغ است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دشمن را با دادن آدرس غلط، بهانه و اتهام سعی در جلوگیری و جلوگیری از پیشرفت دانست و تصریح کرد: اینها اتهاماتی مانند ایجاد بمب اتمی، اهداف مخفی، سایت های اعلام نشده و . مطرح می شوند. اگرچه همه این موارد دروغ است و مشکل اصلی قدرتی است که در سایه فناوری های نوظهور ظاهر می شود و دولت ها را از کنترل خارج می کند.

محمد اسلامی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن افزود: فناوری هسته ای مربوط به علوم هوا و فضای و سایر علوم پیشرفته در حوزه بهداشت، درمان، محیط زیست و … است و وقتی می خواهند جزء این را حذف کنند. چرخه، یعنی قصد دارند مسیر پیشرفت را مختل کنند. امروزه سفینه های فضایی، کشتی ها، زیردریایی ها و غیره. کشورهای غربی بر اساس فناوری هسته ای عمل می کنند زیرا فناوری هسته ای نقش شتاب دهنده ای در شکوفایی علمی و سایر فناوری ها دارد.

وی ادامه داد: تلاش می کنند جمهوری اسلامی را از این ثروت عظیم و خدادادی محروم کنند.

اسلامی با بیان اینکه اکنون با استعانت از مقام معظم رهبری بدون نیاز به کشورهای خارجی به سمت موفقیت در همه زمینه ها پیش می رویم.

مذاکرات بر اساس همان متن سال 2015 است

وی همچنین در گفت وگو با ایلنا درباره توافق برجام گفت: ملاک ما قانون اقدام راهبردی مجلس برای رفع تحریم ها است و در صورت تحقق مفاد قانون، بازگشت طبیعی است. به این متن

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوال که آیا متن توافق شده همان متن سال 1394 بوده است، گفت: همین طور است، مذاکرات انجام شده است. وی با توجه به اینکه متن قرارداد 2015 مورد هجمه تندروها در داخل قرار گرفت، تصریح کرد: این متن، متنی است که در کشور مراحل قانونی را طی کرده است و امروز برای بازگشت به این سند، ملاک ما قانون راهبردی است. اقدامات مجلس برای لغو تحریم ها که در صورت اجرای مفاد قانون، بازگشت به این متن طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید