ارتش آمریکا: تهران یک ماه تا ساخت بمب اتمی فاصله دارد/ ایران بزرگترین انبار موشک در خاورمیانه است

ارتش آمریکا: تهران یک ماه تا ساخت بمب اتمی فاصله دارد/ ایران بزرگترین انبار موشک در خاورمیانه است

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنجشنبه گفت که ایران قدرت بی‌ثبات کردن منطقه را دارد.

مایکل کوریلا، فرمانده ارتش آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) نیز گفت که ایران به غنی‌سازی اورانیوم تا سطحی بالاتر از سطح مورد نیاز برای استفاده غیرنظامی ادامه می‌دهد.

وی افزود: ایران اکنون بزرگترین زرادخانه موشکی خاورمیانه را در اختیار دارد. ایران هزاران موشک بالستیک دارد. دسترسی ایران به سلاح های هسته ای خاورمیانه را برای همیشه تغییر خواهد داد.

این مقام ارشد نظامی آمریکا همچنین از توسعه روابط ایران و روسیه ابراز نگرانی کرد و گفت: آمریکا با شرکای منطقه‌ای برای حل این وضعیت همکاری می‌کند.

به گفته فرمانده ارتش آمریکا در غرب آسیا، ایران دارای بزرگترین نیروی پهپاد در منطقه است.

وی مدعی شد: متحدان ایران برای بی ثبات کردن منطقه تلاش می کنند… در سه ماه گذشته 5 محموله بزرگ سلاح ایرانی را که برای حوثی های یمن ارسال شده بود رهگیری کرده ایم.

این مقام ارشد نظامی آمریکا ادامه داد: اولویت های آمریکا شامل مهار ایران، مقابله با سازمان های رادیکال و رقابت راهبردی با چین و روسیه است.
وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (دیروز) گفت که ایران به توسعه توانایی خود برای تولید مواد مورد نیاز برای تولید تسلیحات هسته ای در مدت زمان بسیار کوتاه ادامه می دهد.

وی گفت: آمریکا همراه با شرکای خود با تحریم، مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه و تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن به رفتار ایران می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید