ادعای فرمانده ارتش اسرائیل: ایران مواد هسته ای کافی برای ساخت 4 بمب اتمی دارد

ادعای فرمانده ارتش اسرائیل: ایران مواد هسته ای کافی برای ساخت 4 بمب اتمی دارد

ژنرال کوهاوی: اگر به ایران حمله کنیم، حزب الله لبنان احتمالاً به اسرائیل نیز حمله خواهد کرد.

فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد که ایران مواد هسته ای کافی برای ساخت 4 بمب اتمی را در اختیار دارد. منظور او اورانیوم غنی شده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی، ژنرال آویو کوهاوی مدعی شد اسرائیل 3 طرح برای حمله به ایران و نقشه حمله به لبنان آماده کرده است.

وی روز جمعه با پایان دوره فرماندهی خود در شهر قدس در جمع خبرنگاران گفت: ایران امروز مواد غنی شده کافی برای تولید 4 بمب اتمی دارد. 3 بمب در سطح 20 درصد و یک بمب در سطح 60 درصد.

ادعای فرمانده ارتش اسرائیل: ایران مواد هسته ای کافی برای ساخت 4 بمب اتمی دارد
وی گفت: ارتش اسرائیل در یک سال گذشته 3 طرح برای حمله به ایران در تلافی آماده کرده است که ربطی به برنامه هسته ای ندارد بلکه شامل تخریب تاسیسات هسته ای و مراکز حامی برنامه هسته ای ایران است.

ژنرال کهاوی ادامه داد: اگر موضوع ورود به یک درگیری بزرگتر باشد، پایگاه های نظامی و سایر مراکز به لیست اهداف اضافه می شود. در سال‌های اخیر، پس از تسریع آمادگی‌ها برای حمله به تأسیسات هسته‌ای و انواع دیگر «هدف‌ها» در ایران بود. ما به بهبود فعالیت های شناسایی و دامنه اهداف اضافه کردیم. ما با مهمات از پیش تعیین شده و مقدار مناسب مهمات برای این عملیات آماده شدیم».

فرمانده ارتش اسرائیل افزود: حمله به ایران به وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و غنی‌سازی اورانیوم و تعداد تجهیزات سانتریفیوژ مربوط می‌شود. ما معتقدیم که حمله به ایران منجر به حمله از مرزهای شمالی اسرائیل و حزب الله لبنان خواهد شد. باشید یا او را راهنمایی کنید اگر حزب الله لبنان تصمیم به تشدید تنش بگیرد، ارتش اسرائیل برای آن نیز برنامه های تهاجمی آماده کرده است.

اسرائیل در قسمت شمالی آن با جنوب لبنان هم مرز است. جنوب لبنان مقر حزب الله است.

عالی ترین مقام نظامی اسرائیل ادامه داد: امروز هزاران هدف در لبنان داریم که مراکز حزب الله لبنان هستند. از تونل های زیرزمینی تا … محل نگهداری موشک ها. وقتی می گویم هزاران گل، منظورم 3000 یا 6000 نیست، بلکه بیشتر از این تعداد است. همه آنها از مرز جنوبی لبنان تا بیروت و از دریا به شرق هستند.

او تهدید کرد که اگر اسرائیل به لبنان حمله کند، زیرساخت های این کشور را هدف قرار خواهد داد. وی تصریح کرد: حمله اسرائیل به لبنان می تواند این کشور را 50 سال به عقب برگرداند.

دوره ریاست ژنرال کوهاوی به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته آینده به پایان می رسد و ژنرال هرزی هالووی جایگزین وی می شود.

اسرائیل ایران را متهم می کند که می خواهد بمب اتمی بسازد، اما تهران می گوید هدف برنامه هسته ای اش تولید برق و سایر اهداف صلح آمیز است.

توقف کامل غنی سازی اورانیوم ایران یکی از خواسته های اسرائیل است. اسرائیل می خواهد مذاکرات هسته ای با ایران را متوقف کند و از احیای برجام خودداری کند و در عین حال فشار حداکثری و تحریم ها را علیه تهران افزایش دهد.

اسرائیل تنها صاحب بمب هسته ای در خاورمیانه است. برنامه هسته ای اسرائیل تحت هیچ نظارت و نظارت بین المللی نیست. مقامات بین المللی و اسرائیل جزئیاتی در مورد برنامه هسته ای اسرائیل ارائه نمی دهند.

در خاورمیانه، بزرگترین دشمنی بین ایران و اسرائیل وجود دارد. دو طرف یکدیگر را نمی شناسند.

دیدگاهتان را بنویسید