گروسی: ایران مواد کافی برای داشتن بیش از یک بمب اتمی در اختیار دارد/ ما هیچ اطلاعاتی نداریم که نشان دهد تهران در حال حاضر برنامه تسلیحات هسته ای دارد.

آرگروسی: ایران مواد کافی برای داشتن بیش از یک بمب اتمی در اختیار دارد/ ما هیچ اطلاعاتی نداریم که نشان دهد تهران در حال حاضر برنامه تسلیحات هسته ای دارد.

آفائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای گفت که آژانس اطلاعاتی برای اثبات وجود برنامه تسلیحات هسته‌ای در ایران ندارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بخشی از مصاحبه با سی‌بی‌سی گفت که آژانس فکر نمی‌کند هنوز زمان آن فرا نرسیده است که ایران یک قدرت هسته‌ای است و وجود دارد. هیچ اطلاعاتی که نشان دهد جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در حال اجرای برنامه تسلیحات هسته ای است، چنین برنامه ای ندارد.

گروسی در پاسخ به اینکه چقدر معتقد است ایران به ساخت بمب هسته ای نزدیک است، گفت: در این سطح از تولید اورانیوم. [با این میزان خلوص] در حال حاضر، ایران آنقدر مواد دارد که اگر بخواهد بمب بسازد، بیش از یک بمب داشته باشد. اما ما هیچ اطلاعاتی نداریم که نشان دهد ایران در حال حاضر برنامه تسلیحات هسته ای دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نقطه بدون بازگشت در مورد ایران رسیده است، گفت: خیر، هنوز به آن نقطه نرسیده ایم. اما برای رسیدن به آن باید سخت کار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید