ایران توانایی‌های فنی ساخت بمب اتمی را دارد، اما چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست/ اگر نمی‌خواهند به برجام بازگردند، وقت کشورها را تلف نکنید.

ایران توانایی‌های فنی ساخت بمب اتمی را دارد، اما چنین برنامه‌ای در دستور کار نیست/ اگر نمی‌خواهند به برجام بازگردند، وقت کشورها را تلف نکنید.

روز جدید محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: همانطور که آقای هرازی گفتند، ایران توانایی های فنی ساخت بمب اتمی را دارد اما چنین برنامه ای در دستور کار نیست. وی همچنین گفت: در صورت وجود اراده طرف مقابل برای بازگشت به توافق، نباید اتهامات واهی مبنی بر بسته بودن پرونده مطرح کنند و اگر نمی خواهند به توافق برگردند، نباید از توافق وقت بگیرند. مهمانی.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: همانطور که آقای هرازی اشاره کردند، ایران توانایی های فنی ساخت بمب اتمی را دارد اما چنین برنامه ای در دستور کار نیست.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به تعامل بین سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: تعامل سازنده بین سازمان انرژی اتمی و آژانس برقرار است و هیچ گونه وقفه‌ای وجود نداشته است. در این تعاملات زیرا تمام توانمندی های ما تحت نظارت آژانس بر اساس NPT و معاهده دفاعی انجام می شود.

وی به فارس گفت: فلسفه وجودی برجام پاسخگویی به تمام سوالات واهی منتسب به جمهوری اسلامی ایران بود. بنابراین در برجام توافق شد که ایران توانایی های خود را محدود کرده و نظارت دقیق بر فعالیت های هسته ای خود را برای رفع این اتهامات نادرست بپذیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در برجام تمام اتهامات واهی که بر اساس PMD به ایران زده شده بسته شده است، گفت: اکنون که از برجام خارج شده است، طرف غربی برای بازگشت به برجام، اتهامات نادرستی که در گذشته مطرح شده بود را از سر می گیرد. این اتهامات از سوی منافقین و رژیم صهیونیستی است و حدود 20 سال است که این سوالات دروغین را مطرح می کنند.

اسلامی تصریح کرد: اینکه ایران با چنین اتهامات واهی دوباره به ایران فشار بیاورد قابل قبول نیست. بنابراین تصمیم گرفته شد که تمام دوربین های معامله خاموش شود تا طرف مقابل بفهمد که او نباید دوباره این ادعاهای کذب را مطرح کند زیرا پرونده او سال ها پیش بسته شده بود.

وی ادامه داد: اگر طرف مقابل اراده ای برای بازگشت به برجام وجود دارد، نباید این گونه اتهامات واهی بزنند که پرونده بسته شده است و اگر نمی خواهند به برجام بازگردند، وقت پارتی نگیرند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: همانطور که آقای هرازی فرمودند، ایران توانایی های فنی ساخت بمب اتمی را دارد اما چنین برنامه ای در دستور کار نیست، اما مهم این است که رژیم صهیونیستی این اتهامات واهی را مطرح کرد و فضای دروغین برای گمراه کردن افکار عمومی با حمایت جبهه مخالف انقلاب اسلامی مطرح می شود. شاید برای ایران مشکل دارند اما نتیجه نمی گیرند. زیرا ایران راه خود را پیدا کرده و با برنامه های خود پیش می رود.

دیدگاهتان را بنویسید