گوترش از همه کشورها می خواهد که به برجام بازگردند

ساعت: 06:33
تاریخ انتشار: 29/10/1401
کد خبر: 1923264

معاون سخنگوی سازمان ملل گفت گوترش، دبیرکل این سازمان، از همه کشورها می خواهد که به برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام بازگردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تارنمای سازمان ملل، فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل گفت: آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان همچنان معتقد است که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یکی از مهم ترین دستاوردهای دیپلماتیک در سال های اخیر است و می خواهد تضمین کند. .که همه طرف ها کاملا رعایت می کنند.

بر اساس این گزارش، فرحان حق در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر حمایت آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از برجام با توجه به حوادث و ناآرامی های گذشته در ایران گفت: این دو موضوع از هم جدا هستند.

لازم به ذکر است که پس از آغاز ناآرامی ها و ناآرامی های اخیر در ایران، مقامات ارشد آمریکا از جمله مشاور امنیت ملی و سخنگوی وزارت امور خارجه آن کشور بلافاصله اعلام کردند که «احیای برجام از دستور کار خارج شده است. دولت آمریکا» و اکنون واشنگتن از آن حمایت می کند ناآرامی ها در ایران متمرکز شده است.

در همین حال، علیرغم برخی شایعات و ادعاهای اخیر، «پیتر استانو» سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: برجام نمرده، مذاکرات معلق است، اما روابط عادی با ایران همچنان برقرار است.

وی گفت: هدف ما خروج از بن بست (در مذاکرات) است، اما شرایط فعلی ساده نیست.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گزارش سالانه پارلمان اروپا بر حفظ کانال های ارتباطی در رابطه با توافق هسته ای با ایران در دو بخش «سیاست خارجی و امنیتی مشترک» و «امنیت و دفاع مشترک» تاکید کرد. سیاست”. .

وی افزود: فکر می‌کنم در موضوع توافق هسته‌ای – همان برجام معروف – باید کانال‌های ارتباطی حفظ شود و این بحث جداگانه‌ای است.

دیدگاهتان را بنویسید