ما از همه طرف ها می خواهیم که به توافق هسته ای بازگردند


ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840954

امیر قطر با اشاره به تلاش این کشور برای حل و فصل موضوع هسته ای گفت: قطر نیز با همه کشورهای درگیر در بحران اوکراین در تماس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز دوشنبه تاکید کرد که حل مناقشات از طریق تجاوز و تجاوز در حال افزایش است و این موضوع در اروپا به اوج خود رسیده است.

الجزیره به نقل از آل ثانی اعلام کرد که قطر با تمام کشورهای درگیر در بحران اوکراین در تماس است و آماده است تمام تلاش خود را برای دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه بحران اوکراین باید بر راه حل های دیپلماتیک متمرکز شود، خاطرنشان کرد: همه جهان باید بیدار شوند و علیه ظلم و ستم بر مردم فلسطین وارد عمل شوند.

امیر قطر با اشاره به اینکه شیرین ابواکله، روزنامه نگار فقید الجزیره در فلسطین کشته شد اما تشییع جنازه مناسبی نداشت، بر بحران جهانی انرژی و لزوم تامین امنیت انرژی تاکید کرد که این امر مستلزم هماهنگی بین دولت ها و شرکت های ارس است.

تمیم روابط قطر با چین را خوب توصیف کرد و گفت که نمی‌خواهد جهان را دو قطبی بین دو کشور ببیند.

وی با تاکید بر اینکه جنگ در اروپا بحران جهانی انرژی را عمیق‌تر کرده است، جمهوری اسلامی ایران را همسایه قطر دانست و گفت: تلاش می‌کنیم به همه کشورها کمک کرده و آنها را برای بازگشت به توافق هسته‌ای تشویق کنیم.

امیر قطر که روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه به تهران سفر کرده بود، در نشست خبری مشترک با آیت الله رئیسی گفت: روابط ایران و قطر قوی و با ثبات است و این روابط مبتنی بر حسن همجواری و سفر اخیر رئیس جمهور رئیس جمهور است. این گام بسیار مهمی برای قطر بود.

وی ادامه داد: ما در مورد مسائل دوجانبه صحبت کردیم و همچنین در جریان گفت وگوها تاکید کردیم که راهی جز گفتگو برای حل اختلافات در منطقه وجود ندارد و با رئیس جمهور ایران نیز در این مورد توافق کردیم و کشورها تاکید کردند که درگیری وجود دارد. «آنچه در منطقه وجود دارد باید از طریق گفتگوی سازنده حل شود.

امیر قطر توضیح داد: درباره مسائل منطقه ای و چند مورد بحث کردیم. مسئله اصلی فلسطین بود. البته در مورد سوریه، عراق و یمن هم صحبت کردیم. ما معتقدیم مشکلاتی که در این کشورها وجود دارد باید با راه حل های عادلانه و جامع حل شود.

وی تاکید کرد: در رابطه با مذاکرات وین باید بگویم که قطر همواره به این مذاکرات نگاه مثبت داشته و معتقدیم که گفت وگوها راه حل این موضوع است.

امیر قطر گفت: همچنین باید بگویم که جام جهانی در آبان و آذر امسال برگزار می شود. ما به همه ایرانیانی که علاقه مند به حضور در این رویداد و تماشای مسابقات تیم ملی خود از نزدیک هستند استقبال می کنیم و به همه خوش آمد می گوییم.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید