عضو شورای شهرداری تهران درباره پدیده «اتوبوس خواب»: این افراد معتاد نیستند. آنها حتی مشغله دارند، اما توانایی پرداخت اجاره بها را ندارند / نمی خواهند از گلخانه استفاده کنند

عضو شورای شهرداری تهران درباره پدیده «اتوبوس خواب»: این افراد معتاد نیستند.  آنها حتی مشغله دارند، اما توانایی پرداخت اجاره بها را ندارند / نمی خواهند از گلخانه استفاده کنند

روز جدید : سیداحمد علوی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به پدیده اتوبوس خواب واکنش نشان داد و گفت: آیا اقتصاد کشور است، فکری به حال آن کنید.

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به پدیده اتوبوس خواب واکنش نشان داد و گفت: ما در ستاد سامان تلاش می کنیم از توان سازمان های مردم نهاد در این حوزه استفاده کنیم و در مورد این پدیده که محصول شرایط اقتصادی کشور «فکر کنید.

سیداحمد علوی با اشاره به پدیده خوابیدن اتوبوس ها در بی آر تی گفت: در گذشته شاهد بوده ایم معتادان به ویژه در فصل زمستان سوار اتوبوس های شبانه می شوند و بدون جایی برای خواب در جاده می خوابند.

وی گفت: اما اکنون بر اساس گزارش هایی که به دست ما رسیده است، شاهد پدیده جدیدی هستیم که در اتوبوس های بی آر تی که در خط 24 ساعته هستند اتفاق افتاده است و آن خواب افراد مستقل در اتوبوس است. و معتاد و حتی کرایه هم نیستند، اما توان پرداخت کرایه یا مهمانسرا را ندارند، به همین دلیل اتوبوس را برای خواب انتخاب می کنند زیرا در این شب های سرد امن و گرم است.

علوی با اشاره به اقدامات شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران گلخانه ای دارد که فقط مختص معتادان نیست، اما این افراد به دلایل مختلف از جمله ملاقات با معتادان و راه طولانی، تمایلی به استفاده از این گلخانه ندارند. آنجا مستقر شود

وی با اشاره به اینکه رانندگان اتوبوس نمی توانند اتوبوس خواب و مسافر را تشخیص دهند و نمی توانند اجاره نامه یا عمل مسافران را ببینند و سپس به آنها اجازه ورود بدهند، ادامه داد: در این زمینه از موسسه استفاده کنید و از آنها بخواهید فکر کنند. در مورد این پدیده که محصول شرایط اقتصادی کشور است.

علوی همچنین به ایجاد کمیته ها و کارگروه های تخصصی سمن ها اشاره کرد و گفت: هفته گذشته کمیته اجتماعی ما تشکیل شد که یکی از اهداف آن استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی برای حل مشکلات شهری و بحث اتوبوس های خواب است. مورد بحث قرار می گیرد.« موضوع مشکل در کارگروه های این کمیته و کار مرتبط با اسپرم.

دیدگاهتان را بنویسید