رشد اجاره بها در یاسوج/ رفاه نابینایان مهاجر جویای اجاره


زمان: 5:01 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: 1401/03/19
کد خبر: 1854686

در آستانه فصل نزدیک شدن مبلمان بررسی شد:

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و خودرو کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دلایل نجومی قیمت اجاره بها در یاسوج از افزایش 100 درصدی قیمت ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، با وجود وعده های مکرر برخی از مسئولان، قیمت اجاره بها در کهگیلویه و بویراحمد نه تنها تثبیت یا کاهشی ندارد، بلکه در حال افزایش است.

امروزه مستاجرانی هستند که نه تنها دیگر راحت نیستند، بلکه مجبورند خانه فعلی خود را با قیمتی بالاتر اجاره کنند یا با همان مبلغ به خانه های کوچکتر در محله های پایین تر یا در حاشیه شهر نقل مکان کنند.

مردم بر این باورند که طمع و بی عدالتی برخی مالکان در افزایش اجاره بها در شرایط فعلی اکثر مستاجران را با مشکل مواجه کرده است اما این موضوع از سوی کارشناسان صددرصدی تایید نشده و دلیل افزایش 100 درصدی اجاره بها به دلایل منطقی بیان می شود. کهگیلویه و بویراحمد گفت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کهگیلویه و بویراحمد با تایید افزایش 100 درصدی قیمت اجاره بها در یاسوج و نسبت به سایر شهرهای استان، گفت: مالکان مشمول افزایش قیمت از سوی دولت نخواهند شد. این موضوع باید جدی گرفته شود.» باید در دستور کار دولت باشد تا مستاجران آسیب نبینند زیرا در افزایش قیمت ها بی عدالتی وجود دارد.

عنایت رضایی با اشاره به نرخ معمول اجاره بها گفت: در سه ماهه سوم تابستان بدون شک وضعیت قیمت ها بحرانی خواهد بود، اما اکنون با وجود افزایش 100 درصدی قیمت نسبت به سال گذشته به دلیل کاهش جابجایی مستاجر رکود حاکم است. “

وی همچنین سه دلیل اصلی و مهم افزایش اجاره بها در یاسوج را مورد توجه قرار داد و گفت: مهاجرت غیرقانونی به یاسود یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت است و کارکنان با توجه به شرایط جوی باید در این زمینه چاره ای بیندیشند. یاسوج به گونه ای است که این مهاجرت ها روز به روز بیشتر می شود.

رضایی افزایش قیمت مواد و کنترل ناکافی قیمت ها را از دیگر دلایل افزایش اجاره بها عنوان کرد و افزود: دولت قیمت مصالح را تعیین کرده است اما تولیدکنندگان و فروشندگان مواد بیش از تعیین شده قیمت ها را افزایش داده اند و هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

وی یکی دیگر از کمبودهای ساختمان در یاسود را برشمرد و گفت: مالکان بیشتر تجاری می شوند و هزینه کمتری برای آپارتمان پرداخت می کنند و این کمبود ملک تاثیر زیادی بر قیمت ها داشته است که بیشتر از مهاجرت غیرقانونی احساس می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک و خودرو کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تعیین قیمت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید