ما به مذاکرات وین باز خواهیم گشت. ما وقت خود را تلف نمی کنیم / ایران همچنان به نقش سازنده خود در منطقه ادامه می دهد

زمان: 16:37
منتشر شده در: 1400/07/16
کد خبر: 1774344

وی گفت: “ما به مذاکرات وین باز نمی گردیم و در حال نزدیک شدن به نتیجه نهایی در دولت جدید هستیم.” “ما وقت خود را برای صحبت تلف نمی کنیم.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبدالهیان امروز (جمعه) در پایان سفر خود به بیروت در سفارت جمهوری اسلامی ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و رایزنی ها با مقامات لبنانی را تشریح کرد.

وی گفت: در بیروت ، ما مذاکرات بسیار مهمی با مقامات عالی رتبه لبنان به ویژه با رئیس جمهور ، نخست وزیر و … داشتیم. بخشی از گفتگوی ما درباره لبنان و اوضاع اقتصادی لبنان بود.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: با احترام به استقلال ، حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در چارچوب روابط دوجانبه ، آماده همکاری با دولت لبنان برای غلبه بر بحران اقتصادی در لبنان هستیم.

دیپلمات ارشد کشورمان گفت: لبنان جامعه تحصیل کرده و در عین حال ثروتمند به ویژه لبنانی های خارج از کشور است.

وی گفت: ما آماده ساخت دو نیروگاه 2000 مگاواتی در مدت 18 ماه در لبنان به عنوان بخشی از صادرات خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری مشترک یا روش دیگری هستیم.

ما آماده ادامه ارسال سوخت به لبنان هستیم

امیر عبداللهیان گفت: ما آماده ادامه ارسال سوخت به لبنان هستیم و آمادگی داریم این مسیر را با توافق با دولت لبنان تقویت کنیم.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از آمادگی و قابلیت های فنی برای مهندسی این پروژه زیربنایی در تمام زمینه های زیربنایی از جمله ساخت مترو یا قطارهای برقی به نفع مردم لبنان برخوردار است.

وی گفت: ما آمادگی داریم به طور فعال همکاری تجاری با دولت لبنان را در زمینه دارو ، غذا و کالاهای اساسی ارتقا دهیم تا نیازهای مردم لبنان در این بحران اقتصادی برآورده شود.

امیر عبدالهیان خاطرنشان کرد: ملت ها و کشورهای منطقه اجازه جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت های منطقه را نمی دهند و آنها موفق نخواهند شد.

وی افزود: ما معتقدیم با همکاری و گفتگوی منطقه ای می توان بر همه مشکلات فائق آمد.

ما به مذاکرات در وین باز می گردیم / زمان خود را تلف نمی کنیم

رئیس هیئت دیپلماتیک در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات در وین پاسخ داد: “ما به مذاکرات در وین باز می گردیم.” در حال نزدیک شدن به نتیجه نهایی در دولت جدید هستیم.

وی یادآور شد: برای دولت جدید که دولتی عمل گرا و دارای نتیجه است ، بسیار مهم است که منافع و حقوق مردم ایران در مذاکرات به طور کامل تضمین شود.

وی گفت: “ما زمان مذاکرات را هدر نمی دهیم.” برای ما مهم است که از طرف دیگر ، از جمله ایالات متحده ، سیگنال هایی دریافت کنیم که آمریکایی ها قصد قوی دارند به تعهدات خود بازگردند.

وی گفت: “ما رفتار آمریکایی ها را اندازه گیری می کنیم و آن را اندازه گیری می کنیم و اگر رفتار آمریکایی ها بر اساس بازگشت کامل به تعهدات خود و سه کشور اروپایی باشد ، می توان به مذاکرات در وین خوش بین بود.” به

وی یادآور شد: البته در دولت جدید برنامه ایران برای توسعه اقتصادی پایدار را به عنوان راهی کلیدی برای توسعه کشور دنبال می کنیم و اجرای برنامه توسعه پایدار اقتصادی را با مذاکرات در وین مرتبط نمی کنیم.

تا کنون ما با عربستان سعودی به نتایج و توافقاتی رسیده ایم / مذاکرات موجود را سازنده می دانیم.

به گزارش فارس ، امیرعبداللهیان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مذاکرات ایران و عربستان در مسیر صحیح قرار دارد گفت: ما به مذاکرات بیشتری نیاز داریم و تا کنون به نتایج و توافقاتی از سوی دو طرف برای اجرای توافقنامه ها در یک زمینه رسیده ایم. به موقع “آنها اقدام خواهند کرد و مطلع خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: ما از ادامه مذاکرات و نتایج عملی که به نفع کشورها و منطقه است استقبال می کنیم.

فارس ، رئیس کادر دیپلماتیک گفت: “ما روابط دیپلماتیک خود را با عربستان قطع نکردیم ، این تصمیمی بود که عربستان سعودی چند سال پیش گرفته بود.”

وزیر امور خارجه ادامه داد: ما مذاکرات موجود را سازنده می دانیم و امیدواریم هر دو طرف به نتایج مناسب برسند.

امیرعبداللهیان عربستان را کشور مهمی در منطقه خواند و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران نیز کشوری مهم در منطقه است و نقش این دو کشور در حمایت از توسعه و امنیت پایدار و رشد منطقه مهم است.

ایران همچنان نقش سازنده ای در منطقه ایفا می کند

وی همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران به نقش سازنده خود در منطقه ادامه می دهد و مذاکرات و همکاری های منطقه ای در منطقه را کلید مهمی برای حمایت از پیشرفت منطقه می داند.

وزیر امور خارجه در مدت اقامت خود در لبنان با رئیس جمهور ، رئیس پارلمان ، نخست وزیر و وزیر امور خارجه دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

وی همچنین تشکیل دولت جدید لبنان به رهبری نجیب میکاتی را به نجیب میقاتی ، نخست وزیر لبنان تبریک گفت و گفت: جمهوری اسلامی ایران مانند همیشه در هر زمینه ای در کنار مردم لبنان است و آماده کمک به کشوری است. . “

امیر عبدالهیان پیش از این به مسکو سفر کرده بود و با سرگئی لاوروف همتای روسی خود دیدار کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید