کمالوندی: ساخت نیروگاه اتمی خیالی نیست/ کافر معتقد است که هرکس دین خودش است; کشورهای غربی تمام توجه خود را به توهم ساخت سلاح هسته ای معطوف کرده اند

کمالوندی: ساخت نیروگاه اتمی خیالی نیست/ کافر معتقد است که هرکس دین خودش است;  کشورهای غربی تمام توجه خود را به توهم ساخت سلاح هسته ای معطوف کرده اند

روز جدید :بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: فراموش نکنیم که ساخت نیروگاه اتمی خیالی نیست، بلکه جزء لاینفک و ضروری نیاز کشور است. کشورهای اروپایی پس از سال ها موج برای ترویج انرژی های تجدیدپذیر متوجه شده اند که هیچ راهی برای ساخت نیروگاه های هسته ای وجود ندارد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ساخت نیروگاه های اتمی خیالی نیست بلکه جزء لاینفک نیاز کشور است.

بهروز کمالوندی، سخنگوی و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران، مقاله‌ای درباره توسعه صنعت هسته‌ای کشور منتشر کرد. نه تنها بر چرخه سوخت هسته‌ای تسلط کامل دارد، بلکه پیشرفت‌های بسیاری در سایر زمینه‌های فناوری هسته‌ای نیز حاصل شده است.

وی ادامه داد: اگرچه در سال های اخیر تمرکز پژوهش ها و اخبار پیرامون موضوع غنی سازی سوخت این دیدگاه را به وجود آورده است که فناوری هسته ای تنها به سانتریفیوژها محدود می شود، اما باید گفت که این تنها بخش کوچکی از این صنعت و یک فرصت است. در دسترس کشور و مردم است.» به طور کلی، پیشرفت‌های فناوری هسته‌ای ایران را می‌توان در چهار حوزه تشعشع، انرژی، تولید سوخت و تحقیق و توسعه طبقه‌بندی کرد.

کمالوندی در خصوص لزوم استفاده از سوخت هسته‌ای گفت: اگرچه در نگاه اول به تولید رادیوداروها، استفاده از فناوری هسته‌ای در کشاورزی و صنعت نزدیک‌ترین و مستقیم‌ترین کاربرد این صنعت در زندگی روزمره مردم است. اما لزوم استفاده از سوخت هسته ای برای تولید برق و تاثیر غیرقابل انکار آن را نمی توان نادیده گرفت.

وی بیان کرد: راه اندازی خط تولید کپسول رادیودارو ید 131 که در درمان انواع سرطان ها، استفاده از اشعه هسته ای برای استریلیزاسیون، اصلاح بذر و مقاومت دانه ها در برابر کم آبی، استفاده از اشعه گاما برای زنبورعسل استفاده می شود. درمان سم برای مقاصد پزشکی و توسعه محصولات و برچسب های مربوط به آب سنگین نیز یکی از پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه است.

سخنگوی وزارت نیرو با اشاره به تولید نرم افزار شارژ نیروگاه اتمی بوشهر گفت: در حوزه انرژی پیشرفت هایی مانند تولید نرم افزار شارژ نیروگاه اتمی بوشهر و یا بهبود سیستم ردیابی و گزارش آنلاین دز تشعشعات صورت گرفته است. برای جلوگیری از مسمومیت ناشی از دریافت دوزهای اضافی، از جمله در لیست. «این بالاتر از دستاوردهایی است که با وجود تحریم ها و تلاش نیروهای متخصص به دست آورده ایم.

کمالوندی ادامه داد: در زمینه سوخت و چرخه سوخت پس از تسلط بر چرخه سوخت که از مرحله اکتشاف اورانیوم و تولیوم تا تبدیل مواد اولیه به کنسانتره و لجن زرد، غنی سازی، تولید سوخت و مدیریت ضایعات سوخت است؛ در این دوره از مرحله اکتشاف اورانیوم و تولیوم تا تبدیل مواد اولیه به کنسانتره و لجن زرد می باشد. ما موفق به دستیابی به ظرفیت تولید پایدار زیرکونیوم شدیم. این ماده علاوه بر تولید سوخت هسته ای در صنایع هوانوردی و خودروسازی استفاده می شود و نمونه بارز این واقعیت است که طیف وسیعی از صنایع کشور می توانند از سرریز دانشی که در صنعت هسته ای ایجاد می شود بهره مند شوند. صنعت.

سخنگوی این سازمان تولید صفحه سوخت سیلیکونی را یکی از دستاوردهای رونمایی شده در روز ملی فناوری هسته ای عنوان کرد: راکتور تحقیقاتی تهران برای اطمینان از کیفیت و استانداردهای لازم و تولید هزاران سانتریفیوژ IR6 و تعداد زیادی IR2M و IR4. سانتریفیوژها در فهرست 7 کیلومتری پیشرفت‌های سوخت و تحقیق و توسعه به عنوان دستاوردهای اخیر ذکر شده است.

وی ادامه داد: این تمرکز بزرگ بر توسعه فناوری هسته ای صلح آمیز است که می تواند صدها میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داشته باشد و به نفع بسیاری از صنایع باشد، در حالی که کشورهای غربی مانند کفار هر کدام دین خود را در نظر می گیرند. آنها تمام توجه خود را بر ترس از غنی‌سازی فزاینده در ایران، روی توهم تولید سلاح‌های هسته‌ای متمرکز کردند و سعی کردند ما را از دسترسی به مجموعه‌ای از فناوری‌ها محروم کنند که اهمیت آنها کمتر از غنی‌سازی نیست.

کمالوندی گفت: فراموش نکنیم که فقط قطرات سنگین آب در هر میلی گرم می تواند ده ها هزار دلار هزینه داشته باشد. آب سنگین که از ارزش اقتصادی آن برای استفاده در رادیوداروها مهمتر است، مشمول تحریم های غیرانسانی است.

قائم مقام سازمان در خصوص ساخت نیروگاه دارهوین گفت: ساخت نیروگاه 360 مگاواتی دارهوین ایران که برای اجرای تکلیف قانونی برای تولید 10 هزار مگاوات انرژی هسته ای برنامه ریزی شده است، گامی رو به جلو در این زمینه است. دستور کار.

وی گفت: فراموش نکنیم که ساخت نیروگاه های اتمی خیالی نیست، بلکه جزء لاینفک و ضروری نیاز کشور است. کشورهای اروپایی پس از سال ها موج برای ترویج انرژی های تجدیدپذیر متوجه شده اند که هیچ راهی برای ساخت نیروگاه های هسته ای وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید