واکنش سخنگوی شهرداری تهران به اصلاح سنگ قبرهای بهش زهرا: انتشار عکس زنان برهنه غیرقانونی است.

واکنش سخنگوی شهرداری تهران به اصلاح سنگ قبرهای بهش زهرا: انتشار عکس زنان برهنه غیرقانونی است.

روز جدید در مورد عکس های زنان محجبه هم اصل انتشار غیر قانونی است، یعنی حتی اداری، تجاری و …. واحدها نمی توانند از تصویر زنان محجبه در نمایشگاه یا تبلیغات خود استفاده کنند. البته موضوع تنها در جنبه تبلیغاتی نیست، بلکه استفاده از این تصاویر ممنوع و غیرقانونی بوده و مشخصات آن در قوانین کشور موجود است.

سخنگوی شهرداری تهران درباره اصلاح سنگ قبرها با تصاویر زنان برهنه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: انتشار تصاویر زنان برهنه اساساً غیرقانونی است.

عبدالمطهر محمد هانی در تشریح روند اصلاح سنگ قبرها با تصاویر زنان بدون حجاب گفت: بی شک سنگ قبرها در فرهنگ غنی، سنت های ملی و باورهای دینی ما تعریف خاصی دارد و برای این امر محدودیت ها و تعاریفی وجود دارد که باید به آن توجه کرد. انتظار جامعه از سازمان بهشت ​​زهرا(س) این است.

وی افزود: این محدودیت ها و مسائل فرهنگی تنها مربوط به تصاویر زنان نیست، به عنوان مثال نصب کتیبه های بزرگ که در سال های اخیر بسیار رایج شده است، مشکلی است که در اعتقادات اسلامی پذیرفته نشده است و از طرفی باعث آزار و اذیت شهروندان می شود. در واقع نصب کتیبه هایی با ارتفاع بسیار زیاد گاهی تردد افراد در گورستان را با مشکل مواجه می کند به گونه ای که شهروندان مجبورند برای پیاده روی از ابعاد و ارتفاعات ناشی از نصب این کتیبه ها و سنگ قبرهای غیر معمول عبور کنند. سر مزار عزیزانشان ماه هاست که مشغول این سوالات است.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: در مورد تصاویر زنان محجبه نیز اصل انتشار غیرقانونی است، یعنی حتی اداری، تجاری و …. واحدها نمی توانند از تصویر زنان محجبه در تبلیغات خود استفاده کنند. البته موضوع تنها در جنبه تبلیغاتی نیست، بلکه استفاده از این تصاویر ممنوع و غیرقانونی بوده و مشخصات آن در قوانین کشور موجود است.

وی تاکید کرد: اما برای تاکید بیشتر بر این قانون، سازمان بهشت ​​زهرا در قرارداد با خانواده های متوفیان برای تهیه قبور، بندی دارد که در آن خانواده ها موظف به رعایت این موارد از جمله ممنوعیت آن هستند. از گذاشتن کتیبه و پرهیز از ایجاد کتیبه در ارتفاع بالا برای قبور که مشکل تردد ایجاد می کند و همچنین استفاده از آیات کامل قرآن و اسامی معصومین ممنوع است زیرا پا گذاشتن روی آنها موجب بی احترامی نمی شود. تصاویر ممنوع است برای زنان خارج از عرف است

محمد هانی با تاکید بر اینکه این بندها تنها به قرارداد بین شهرداری و خانواده متوفیان اضافه شده است افزود: در این دوره به این صورت بر این بندها تاکید شده بود اما در واقع این تعهد تاکید مضاعف همان قوانین و بدون آنها طبیعتاً همه شهروندان ملزم به رعایت این قوانین هستند.

وی افزود: از سوی دیگر سازمان بهشت ​​زهرا(س) به مطالبات مردمی ایجاد شده در قالب کمپین اینترنتی با تعداد قابل توجهی امضا پاسخ داد و از سازمان خواستار رسیدگی به این موضوع شد. درخواستی که از سوی برخی افراد و گروه های فرهنگی مطرح شده است. خانواده ها و بازدیدکنندگان بهشت ​​زهرا بارها با مسئولان بهشت ​​زهرا صحبت کرده و اعتراض کرده اند که استفاده نابجا از تصاویر زنان برهنه فضای فرهنگی و معنوی بهشت ​​زهرا را تحت تأثیر قرار می دهد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: سازمان بهشت ​​زهرا (س) اعلام کرد که با این خانواده ها صحبت کرده و تفاهم شده تا ضمن احترام به کرامت و احترام خانواده ها و قبور مسلمان نسبت به تعمیر این قبور اقدام شود. کتیبه‌ها و حجم‌های بزرگی که نباید نصب شوند حذف شده‌اند یا خود سنگ قبرها اصلاح شده‌اند.

وی تاکید کرد: در این میان ممکن است به برخی مسائل فرعی نیز پرداخته شود. گاهی در اطراف بهشت ​​زهرا افرادی سودجو هستند که با دور زدن قوانین و مجموعه بهشت ​​زهرا در خارج از بهشت ​​زهرا، سنگ قبر طراحی می کنند و عمداً و به منظور کسب سود و جلب مشتری و تشویق خانواده ها از تصاویر برهنه زنان استفاده می کنند و به صورت غیرقانونی وارد بهشت ​​زهرا می شوند. نصب سنگ ها به صورت غیرقانونی و بدون طی مراحل عادی و گرفتن مجوز و برخورد با این افراد باید بیشتر در دستور کار بهش زهرا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید