جزئیات مهم تخریب سنگ قبرهای بهش زهرا

جزئیات مهم تخریب سنگ قبرهای بهش زهرا

روز جدید یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره اقدامات سازمان بهشت ​​زهرا برای تعمیر سنگ قبر 98 توضیحاتی ارائه کرد.

ناصر امانی در خصوص اصلاح سنگ قبر 98 با بیان اینکه بهشت ​​زهرا با خانواده متوفیان قرارداد دارد، تاکید کرد: مدیرعامل سازمان بهشت ​​زهرا(س) موضوع را پیگیری کرده و در بند اول این قرارداد آمده است که هرگونه نصب تصاویر به ویژه تصاویر زنان بی حجاب ممنوع می باشد و خانواده متوفی متعهد به رعایت این بند در این قرارداد می باشند.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از خانواده های متوفیان علیرغم تعهد مندرج در قرارداد خود به این بند عمل نکردند، گفت: در چنین مواردی مسئولان سازمان بهشت ​​زهرا (س) از خانواده این متوفیان درخواست کردند و یادآور شدند که: طبق قرارداد به آنها اجازه سوار شدن داده بود.

وی ادامه داد: بنابراین از خانواده این متوفیان درخواست شد تا تصویر لو رفته و بدون پوشش قرار داده شده را تغییر دهند و حدود 90 خانواده با رضایت کامل سنگ قبر متوفی خود را تغییر دادند.

امانی در پاسخ به این سوال که چه چیزی سازمان بهشت ​​زهرا (س) را به انجام چنین اقدامی واداشت، گفت: به گفته مدیرعامل بهشت ​​زهرا (س) اخیراً بسیاری از خانواده هایی که برای تشییع و تدفین عزیزانشان یا زیارت قبور مردم بهشت ​​زهرا به بهشت ​​زهرا رفته اند. بارها پیام دریافت کرده اند چرا باید شاهد چنین تصاویری باشند که شأن یک قبرستان اسلامی را ندارد؟ به همین دلیل آنها نیز نسبت به موضوع حساس شدند و در جریان بررسی ها مشخص شد که متاسفانه چنین اتفاقاتی رخ داده و نظارت کافی بر این موارد صورت نگرفته است.

وی این موضوع را پیگیری برای پاسخگویی به درخواست های مردم و خانواده ها دانست و تصریح کرد: پیگیری هایی برای اصلاح این وضعیت وجود دارد و انشاالله سازمان بهشت ​​زهرا از خانواده های همه متوفیانی که در معرض دید قرار داده اند درخواست کرده است. تصاویر بدون پوشش سنگ قبر مردگان آنها را تغییر خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید