واکنش سرمربی تیم ملی انگلیس به اتفاقات ایران

واکنش سرمربی تیم ملی انگلیس به اتفاقات ایران

گرت ساوتگیت سرمربی انگلیس در نشست خبری پیش از بازی با ایران گفت: کیفیت تیم ایران را می دانیم و می دانیم بازیکنان خوبی دارند.

گرت ساوتگیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس پیش از دیدار با ایران در نشست خبری درباره حمایت ون لو از همجنس گرایان گفت: چیزی برای اضافه کردن به صحبت های هری ندارم. یک سری صحبت ها شده و برخی از تیم های اروپایی درباره این ارتباط صحبت کرده اند. موضع ما روشن است و امیدواریم مشکلات حل شود.

وی درباره بازیکنانش در این دیدار گفت: همه بازیکنان حضور دارند. مدیسون نیز حضور داشت. برای بازی واکر خیلی زود است، اما او در حال تمرین با تیم است. فکر می کنیم به لطف روحیه خوبش می تواند تیم را همراهی کند. ما از نحوه تمرین بازیکنان راضی هستیم. انتقال خوبی برای ما بود. چون وقتی چند روز زودتر تمرین می کردیم، گرما را کنترل می کردیم و بعد از ظهرها خوب بود. این تمرینات برای تناسب اندام خوب هستند. ما حاضریم به عنوان یک تیم با یکدیگر صحبت کنیم و اخیراً این کار را انجام داده ایم. تیم ما تصمیم گرفت چنین تمرین هایی را برای مناسبت های بزرگ و خاص انجام دهد و این نیز یک مناسبت مهم است و فکر می کنیم برای جوانان و در تمام دنیا مناسب باشد که افراد را در گروه های مختلف جمع آوری کنیم.

ساوت گیت درباره تصاویر این روزها از ایران و صحبت هایش در مورد آن وقایع و نگرش انگلیس به آن وقایع گفت: احساس می کنم آنقدر نمی دانم که بتوانم نظر بدهم. من در موقعیتی نیستم که در مورد آن صحبت کنم. بازیکنان ایرانی و مدیران آنها درک بهتری دارند. آنها در شرایط سختی هستند، اما می دانند که نباید در مورد این چیزها صحبت کنند. اگر از ما بخواهند از آنها حمایت کنیم، می توانیم بررسی کنیم، اما تاکنون درخواستی نشده است. امیدواریم روی فوتبال تمرکز کنیم. ما می دانیم که با توجه به آنچه در دوازده ماه گذشته گفته شده است، رسیدن به این نقطه دشوار بوده است. ما برای آماده سازی تیم کار می کنیم و تیم هیجان زده است. این بهترین و عالی ترین زمان برای آماده سازی است. هیچکس انتظار ندارد نتیجه تیم در این زمینه به دلیل شرایط ایران تغییر کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس درباره مشکلات انگلیس با تیم های دفاعی و رویکردش به این موضوع گفت: چالش ما این است که به هوادارانمان خاطره خوبی بدهیم. ما در بازی های قبلی سفرهای خوبی داشتیم و تا اینجا پیش رفتیم. ما به کشورمان کمک می کنیم تا به هدف خود برسد. ما در اقتصاد رکورد دار هستیم. زندگی برای ما سخت بود. ما می خواهیم آنها از فوتبال لذت ببرند و با ما باشند و برای آنها شادی و خوشحالی به ارمغان بیاورند. تیم ما تا حدی خلاق بود و توانست بر چالش ها غلبه کند. باید صبور باشید و بدانید که ما احساس ناامیدی و ناامیدی نداریم و گلزنی زمان می برد. خیلی از تیم های قدرتمند نتوانستند به ایران گل بزنند.

ساوت گیت در مورد اینکه چگونه ایران را رقیب اول می بینند؟ آیا او رقیب خوبی است یا چالش سختی خواهد بود؟ وی گفت: ما کیفیت تیم حریف را تشخیص می دهیم. از نظر رنکینگ جهانی ایران جزو تیم های خوب است و گروه ما سخت است. این خوش بینی وجود دارد، در بازی های اول سختی همیشه زیاد و حاشیه ها کم است و همه بازی های ما سخت است. همه می خواهند بازی اول را ببرند. هدف ما صعود به گروه است.

او از دانش بالای کی روش از فوتبال انگلیس و عملکرد تحسین برانگیز ایران با این مربی می گوید و آیا در جنگ تاکتیکی پیروز می شود یا بازنده؟ او گفت: ما می دانیم که کارلوس چگونه با منچستر و رئال عمل کرد. ما برای این دیدار آماده خواهیم بود. هر چند وقت زیادی نداشتیم. از این پس می توانید تاثیر این مشکل را در سازماندهی امور مشاهده کنید. ما احساس آمادگی می کنیم. فردا باید نتیجه خوبی بگیریم.

وی درباره شناخت خود از بازیکنان ایرانی نیز گفت: دو مهاجم ایرانی را می شناسیم که در اروپا بازی می کنند. طارمی و جهانبخش را می شناسیم. بازیکنان خوبی در این تیم حضور دارند. برخی از آنها در تورنمنت های اروپایی نیز حضور داشتند. می دانیم مشکلمان چیست و به بهترین نحو در حال آماده شدن هستیم. ما بازی های قبلی را دیده ایم و باید ببینیم که چگونه خواهد بود. ما هم به وین رفتیم و بازی ایران و سنگال را از نزدیک دیدیم. بازی های دیگری را دیدیم. برای آماده شدن نمی توانیم بازی دیگری را تماشا کنیم. تا جایی که بتوانیم برای بازی فردا آماده شده ایم.

ساوت گیت همچنین در پاسخ به زانو زدن بازیکنان انگلیس قبل از بازی با ایران گفت: قبلا درباره زانو زدن صحبت کرده ایم. ما احساس می کنیم باید این کار را انجام دهیم. این چیزی است که ما به عنوان یک تیم برای آن ایستاده ایم و برای مدت طولانی انجام می دهیم. ما فکر می کنیم این یک بیانیه قدرتمند است، به ویژه برای جوانان در سراسر جهان که اهمیت فراگیر بودن را درک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید