واکنش عجیب ستاره متعصب پرسپولیس به حذف قرمزها

واکنش عجیب ستاره متعصب پرسپولیس به حذف قرمزها

لطفا تعجب نکنید! مجتبی محرمی مانند بازی تعصبات پرسپولیس را می کشد اما این روزها غفلت فوتبال و فوتبالیست ها نسبت به پیشکسوتان بیشتر ناراحت است.

شماره 8 تاریخی پرسپولیس به سمت خودش سنگ نمی زند و می گوید اگر بخواهم به رضا درویش زنگ بزنم برای سالگرد فریبرز مرادی تماس می گیرم اما باشگاه پرسپولیس برای او مراسمی برگزار می کند.

فرصتی دست داد تا با مجتبی محرمی در مورد حذف پرسپولیس که گل های این دیدار را فقط از طریق خبر ورزشی دیده بود صحبت کنم! باور نکنید تا پایان این مصاحبه ما را همراهی خواهید کرد.

آیا می دانید برای چه چیزی تماس گرفتیم؟

میدونم ولی باور کن بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک رو ندیدم!

چطور می تواند باشد ؟! شوخی میکنی؟!

نه داداش! چرا شوخی کنم؟ گل های دو تیم را فقط در اخبار ورزشی دیدم!

چرا؟ آیا از فوتبال بیزارید؟

این فوتبال دیگر برای من جذابیتی ندارد. من فقط دارم بازی های بایرن مونیخ تیم محبوبم رو میبینم و بس!

وقتی بارسا به رئال 4 گل زد الکل سیکو رو ندیدی؟

نه من ندیدمش!

محمد حکپور چندی پیش همین را به ما گفته بود اما …

اما این اتفاق نمی افتد و طبیعی است. همکاران شما هم از رسانه های مختلف تماس می گیرند و من شرمنده هستم. من بازی ها را نمی بینم و به همین دلیل پاسخی برای آنها ندارم، بنابراین شرمنده ام.

یادتان هست پرسپولیس در خانه از یک تیم شهرستانی 3 گل زد؟

اگر در تهران 3 گل می زدیم، علی آقا (پروین) همه ما را زنده زنده در ورزشگاه آزادی می زد!

شاید سوال بسیاری از پرسپولیسی ها این باشد که آیا در این شرایط این تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد یا خیر؟

راستش شانس استقلال خیلی بیشتره. در دیدار مقابل استقلال پیروز نشدیم و با تساوی به پایان رسیدیم. بدتر از آن، تساوی با تیم هوادار بود. نه اینکه طرفدار تیم بدی باشم. در ضمن باید به یک نکته اشاره کنم: تیم رضا عنایتی 15 گل زد و پرسپولیس 17 گل! این نشان می دهد که عنایتی واقعا در دفاع از تیمش زحمت کشیده و قابل تقدیر است. مشکل اینجاست که وقتی استقلال امتیاز می گیرد، پرسپولیس هم نمی برد. مشکل همین است و به همین دلیل است که استقلال شانس بیشتری برای برد دارد. گل های زیادی هم می زنیم که برای تیم مدعی قهرمانی جالب نیست. می خواهم خاطره ای از مرحوم استانکو بگویم.

خوش آمدی؟

من از کودکی با حافظه استانکو رابطه خوبی نداشتم. به هر حال ما جوان بودیم و مغرور بودیم، اما کم کم دیدم هر حرفش نشان از پختگی و مهارتش دارد. مرحوم استانکو همیشه یک جمله را تکرار می کرد و می گفت: اگر گل نزنی پیروز می شوی و اگر کمتر از بقیه گل بزنی قهرمان می شوی. او همیشه این جمله را تکرار می کرد و به ما یاد می داد که دفاع در تیم های بزرگ هم جزو فوتبال است اما متاسفانه برخی از پرسپولیسی ها اصلا به این موضوع فکر نمی کنند.

مثلا کدوم؟

من آن را صدا می زنم و دوباره تاریخ خواهد شد!

نه لطفا؟

مهدی ترابی بازیکن فنی و خوبی است. 9 تا پاس گل هم هست ولی خدا بیامرزه استانکو همیشه می گفت چند تا گریپ داشت یا چند تا حریف رو در دفاع مهار کرد. فوتبال فقط در حمله نیست، بلکه یک بازیکن باهوش و کامل باید در هر دو فاز باشد. شاید اگر مهدی ترابی این نقیصه را برطرف می کرد، حالا اصلاح تیم ملی بود.

بسیاری از جمله علی پروین شما را یکی از 3 بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران و کارآمدترین بازیکنان بعد از انقلاب می دانند. هم در فاز دفاعی و هم در هجومی عالی بودی. چطوری آماده شدی؟

شاید اولین بار است که در مصاحبه ای در مورد آن صحبت می کنم. من همیشه شب قبل از مسابقه برای خودم نقاشی می کشیدم. من صحنه هایی را که ممکن است در بازی اتفاق بیفتد، مثلاً مقابل ملوان در انزلی، نگاه می کردم و همین صحنه ها هم اتفاق افتاد. سپس برای مواجهه با این صحنه آماده شدم. در بایرن مونیخ، کیمیه و لواندوفسکی را می بینید که مانند ساعت کار می کنند. من فکر می کنم این دو ذهن قوی دارند و بازی را قبل از شروع آن می بینند و برای خودشان تجسم می کنند.

در سالگرد زنده یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان با رضا درویش آشنا شدید. اونوقت دیدی؟

نه!

اگر همین الان مدیرعامل پرسپولیس با شما تماس بگیرد یا نظر شما را جویا شود، چه پیشنهادی دارید؟

اگر این اتفاق بیفتد پیشنهاد می کنم برای فریبرز مرادی، کاظم سیدعلی هانی و همایون بهزادی مراسمی برگزار شود. گاهی در تلویزیون می بینم که چقدر دلم برای گوش های شکسته ای که از حرمت لباس ها و مرده ها محافظت می کند، تنگ شده است. به سرزمین اجداد شما می روند، مراسم می گیرند و علم دارند. کاش می توانستم به جای فوتبال به مبارزه ادامه دهم!

تو هم دعوا میکنی؟

باور نکنید از دکتر محمد دادکان بپرسید. من در نوجوانی قهرمان کشتی آزاد تهران بودم و اگر خودخواهی نبود شاید قهرمان جهان می شدم اما به جای کشتی ترجیح دادم در فوتبال کار کنم و …

هواداران پرسپولیس پس از شکست 3 بر 2 مقابل آلومینیوم و حذف این تیم خواستار برکناری یحیی گل محمدی شده اند. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

من حرفی ندارم ولی مگر یحیی گل محمدی تا دیروز شاهنشاه نبود؟ چی شد؟ یحیی با اینکه جواب تلفن من را نداد اما عملکرد قابل قبولی داشت. الان می گویند مربی خارجی بیاورند و به نظر من بهتر است به جای مربی خارجی، بازیکنان باکیفیت خارجی بیاورند. شما استقلال خارجی ها را با پرسپولیس مقایسه کنید تا متوجه شوید من چه می گویم!

برخی انتقاد می کنند که چرا یحیی گل محمدی در این بازی از سیدجلال حسینی استفاده نکرد؟

من بازی را ندیده ام و نمی دانم در تمرین پرسپولیس چه می گذرد؟ یحیی و دستیارانش باید پاسخ دهند که چرا حامد لاک اخراج شده یا سیدجلال بازی نمی کند.

اگر شما جای رضا درویش بودید از یحیی گل محمدی حمایت می کردید؟

اول اینکه من رضا درویش نیستم و دوم اینکه مدیر عامل زمانی می تواند تصمیم مهم یا درستی بگیرد که جیبش پر از پول باشد.

آیا الان جیب رضا درویش پر از پول است؟

شک دارم!

واقعاً حذف استقلال را دیدی؟

من می گویم من بازی پرسپولیس را ندیدم و حالا شما … اما شنیدم استقلال هم حذف شد. با این حال تیم های دیگر مقابل پرسپولیس و استقلال با انگیزه هستند و آلومینیوم و نساجی مازندران با این میل به پیروزی توانستند به نیمه نهایی راه پیدا کنند. جام حذفی یک مسابقه است و تیم ها برای شگفتی جلو می آیند. این یک مسابقه تعیین کننده است و هیچ تیم دیگری از نام تیم دیگر نمی ترسد و می خواهد غول باشد.

به عنوان آخرین سوال به نظر شما این پرسپولیس قبلا سقوط کرده است؟

نه، شیر همیشه شیر است و پرسپولیس هرگز نمی افتد. اگر شیر زمین را بخورد دوباره برمی خیزد و به شکار و جنگ می رود. امیدوارم پرسپولیس مثل 5 سال گذشته اوج بگیرد و مثل شیر برای لیگ برتر بجنگد. البته استقلال هم از جام حذفی کنار رفت و مطمئن باشید در لیگ برتر امتیاز از دست می دهد اما به شرطی که پرسپولیس از فرصت ها استفاده کند و امتیاز بیشتری از دست ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید