واکنش عجیب منصوریان به نگرفتن پنالتی برای استقلال

واکنش عجیب منصوریان به نگرفتن پنالتی برای استقلال

علیرضا منصوریان سرمربی باتجربه تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پس از پایان بازی استقلال در نشست خبری حاضر شد و پس از تساوی 1-1 و تقسیم امتیازات بین دو تیم در جمع خبرنگاران صحبت کرد. منصوریان همیشه نشست خبری مفصلی داشت و حدود 10 دقیقه درباره بازی امروز با خبرنگاران صحبت کرد که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

* خیلی زود به آنچه می خواستیم رسیدیم

منصوریان در قسمت اول صحبت های خود درباره شرایط بازی امروز گفت: خیلی زود در نیمه اول به آنچه می خواستیم رسیدیم و روی ضربه ایستگاهی که طالب ریکانی زد کار کردیم. استقلال تعداد کرنرهایی که به ما زد کم بود چون برخی از کادر فنی آنها (استقلالی) با من کار کردند و می دانند که ما روی ضربات ایستگاهی خیلی کار می کنیم. بازی به نظر من خوب بود.

* با نیمی از مصدومیت چند بازیکنمان خوب بازی کردیم

سرمربی صنعت نفت آبادان با ابراز خرسندی از عملکرد شاگردانش مقابل استقلال، توضیح داد: بعد از گل طبیعی بود که بازی برگشت را انجام دهیم و از دروازه خود دفاع کنیم. یکی دو بازیکن نفت نیمه مصدوم داشتند که به لطف آنها در این شرایط به بازی ادامه دادند.

وی افزود: شروین بزرگ مصدوم شد و مجبور شدیم او را تعویض کنیم. نمایندگان از جمله علی امیری فوق العاده خوب بازی کردند. معتقدم بعد از اینکه به استقلال فرصت کنترل بازی و گلزنی دادیم، در نیمه دوم شکل بازی ما تغییر کرد و به بازی خودمان روی آوردیم.

* باید در تکمیل بیشتر تلاش کنیم و با دروازه آشنا شویم

علیرضا منصوریان در ادامه تمجید از عملکرد شاگردانش گفت: بچه های ما عالی بازی کردند. در بسیاری از صحنه ها، بازیکنان ما سه در دو و چهار در دو بودند. در رختکن به بازیکنان گفتم وقتی فرصت دارید توجه کنید.

وی ادامه داد: چند صحنه گل داشتیم از جمله دقایق 86 و 90. راستش را بخواهید نیمه اول بازی برای استقلال بود، نیمه دوم برای ما. در قسمت پایانی باید دوباره کار کنیم و بازیکنان بهتر با هدف آشنا شوند.

* با اکبریان در استقلال باختم، مساوی کردم و بردم!

سرمربی صنعت نفت در واکنش به اعتراض کارکنان استقلال در پاسخ به عملکرد داور گفت: از زمانی که در لبه خط بودم حساسیت داشتم که محمدرضا اکبریان چگونه از تونل ذوب شده عبور کند! یکی از دستیاران اکبریان به سمت توپ حرکت می کرد. اکبریان به همه صحنه ها نزدیک بود. نمی دانم کدام صحنه ها پنالتی بود چون درگیر بازی بودم. من برای چیزهایی که ذهنم را درگیر می کند خرج نمی کنم. با اکبریان در استقلال باختم، مساوی کردم و بردم. در مورد بقیه تیم ها هم همینطور.

* فرصت کافی برای انتقاد از داوران را ندارم

وی ادامه داد: فرصت نقد داوران را ندارم چون پارسال این کار را انجام دادم، در نهایت من و تیمم شکست خوردیم. با شرایط مالی که نفت دارد، من هم به حاشیه می روم، وضعیت نفت می شود واویلا، اما امروز به شدت روی اکبریان حساس بودم. تیم داوری عالی بود. داور پنج، شش بار به او برتری داد که عالی بود و در سه چهار صحنه یمگا و قاسمی نژاد به بازی خوب ادامه داد.

* خدا و پیغمبر باید بگویم که نمی دانم پنالتی بود یا نه!

منصوریان در واکنش به صحنه های مشکوک پنالتی استقلال گفت: خدا و پیغمبر باید بگویم که صحنه های پنالتی را ندیده ام و نمی دانم در کدام قسمت های بازی بوده است زیرا نتیجه گیری من این بود که آنجا در محوطه جریمه آنقدر عمل نکردم.”

*تنها سقف بالاتر در فوتبال ایران، بضاعت مالی تیم هاست

علیرضا منصوریان با اشاره به شرایط تیمش گفت: سقف فوتبال ما کوتاه است. جعفر سلمانی دو سال پیش در نفت بود و لژیونر شد و امسال در استقلال بازی می کند. ما سقفی نداریم که بگوییم این تیم از تیم دیگری بهتر است، فقط یک سقف بالاتر دارد و آن ثروت مالی است. بضاعت مالی برخی تیم ها 400500 میلیارد تن است و بضاعت تیم هایی مثل ما و نفت مسجد سلیمان خیلی کمتر است.

وی افزود: بازیکنان ما چه دستمزد گرفته اند و چه نگرفته اند امروز در زمین بازی نخواندند. ما آرمان بزرگتری به نام طالبان ریکانی روی زمین داریم، محمد طیبی و … تیم نفت را محکم نگه داشتند و اگر می بینید ضرر نمی کنیم به خاطر همین چیزهاست. در بازی با پرسپولیس و این دیدار با گل گهر سیرجان نه تنها بدشانس نبودیم، بلکه بدشانس هم بودیم. در بازی با پرسپولیس ریکانی توپ را عوض کرد، فقط یک شوت خوب می خواست که شد اما دروازه بان توپ را گرفت.

* توپ پرسپولیس گل شد اما داور چطور تشخیص داد؟

سرمربی صنعت نفت آبادان درباره کیفیت فنی لیگ پاسخ داد: کیفیت لیگ تفاوت مبلغ است نه فنی؛ از سه تونل سخت گلگوتا، پرسپولیس و استقلال گذشتیم. داورها سهوی هستند و توپی که در بازی با پرسپولیس به قوس ما برخورد کرد گل شد اما داور چطور تشخیص داد. فضای مجازی در کشور ما فضای بیماری است. لیونل مسی در مصاحبه خود گفته بود که به نظر من سوغات ایران یک فرش و زعفران است، این برای کشور ما بسیار بد است.

* از بدشانسی عذرخواهی نمی کنم تا در آبادان پیروز نشوم

علیرضا منصوریان درباره نبردهای نفتی در آبادان گفت: با نفت آبادان سه امتیاز کسب نکردم که از این موضوع بسیار ناراضی هستم. از بدشانسی عذرخواهی نمی کنم و باید بگویم که در زدن آخرین ضربه ها بی دقتی کردیم.

* به حضور در آبادان افتخار می کنیم

منصوریان در پایان سخنان خود در خصوص بار روانی بر حریف توضیح داد: در هفته گذشته به اندازه ای که انجام داده ایم کار تاکتیکی انجام نداده ایم. به بازیکنان گفتم سقف فوتبال ایران کوتاه است، باور کنید شما فوتبالیست های بزرگی هستید. طالب ریکانی امروز سه پاس طلا داد.

وی افزود: در یک بازی بزرگ شانس سه برابر شدن را ندارید. تنها بازیکنی که پشت سر استقلال ریسک نکرد و جلو نرفت سیاوس یزدانی بود. من به بازیکنانم افتخار می کنم اما عزت نفس ما همان شهرمان است و به حضور در آبادان افتخار می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید