اشتباه وزنه نگرفتن کشتی گیران در آسیا غیرقابل قبول است/ صادقانه بگویم نباید توصیه ای داشته باشم.


ساعت: 18:35
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880309

پیشکسوت کشتی گفت: اشتباه وزنه نگرفتن کشتی گیران در آسیا غیرقابل قبول است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید خدایی، مبارز جانباز، به کنار گذاشتن مبارزه اخیر بر سر تریبون جنجالی بودجه اشاره کرد و گفت: «دبیر این روزها برای بودجه که حق واقعی مبارزه است، تحت فشار زیادی است. همه اذعان دارند که این حق مبارزه است و وزارت ورزش که پدر همه فدراسیون ها محسوب می شود باید حق واقعی مبارزه را بدهد. بالاخره کشتی همان چیزی است که مردم را خوشحال می کند و دیدیم که پیروزی حسن یزدانی مقابل تیلور و خوشحالی که در بین مردم ایجاد شد را نمی توان با چیزی جایگزین کرد. وقتی این بودجه برای کشتی هزینه شود، کشتی در نهایت هزینه خود را پرداخت می کند.

وی همچنین درباره حضور علیرضا دبیر در استان ها برای آموزش کشتی به جوانان گفت: حضور دبیر در کلاس های مربیگری خوب است چرا که بچه ها رئیس فدراسیون را از نزدیک می بینند اما پیشنهاد من به فدراسیون این است که در دیجیتال امروز. دنیا، ما باید به صورت مجازی آن را انجام دهیم، زیرا در جلسات حضوری کاری جز ملاقات نمی توان انجام داد و نمی تواند وزن فنی داشته باشد. گرچه نمی توان زبان آموز را مجبور به آموزش کرد، اما او باید تمایل به آموزش داشته باشد. ما از آموزش مجازی استفاده می کنیم، ده ها معلم، تکنیک و تاکتیک استفاده می شود. همچنین وقتی به تمرین می رویم خوب است که یک تیم کامل شامل بدنسازی، تغذیه و حتی روانشناسی و مسائل مربوط به مصرف مکمل ها و داروها همراهمان باشد.

سرمربی اسبق تیم کشتی فرنگی جوانان درباره حادثه رخ داده در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان گفت: کشتی گیران ما برای اولین بار به دلیل عدم اطلاع از تاریخ وزنه برداری به ترازو نرسیدند. در دنیای امروز، همه برنامه ها را می توان با یک کلیک مشاهده کرد و از یک ماه قبل در دسترس همه قرار می گیرد. این اشتباهی بود که اتفاق افتاد و قابل قبول نیست. با توجه به جلسه ای که برگزار شد به همه مردم بگویید چرا این اتفاق افتاده است. در رده نوجوانان، کشتی گیران بسیار شکننده هستند و به راحتی ناامید می شوند. حفظ این دو نفر که وزن نگرفته اند کار سختی است که مربیان باید در این زمینه تلاش کنند.

هدایی در خصوص موفقیت های اخیر استان خراسان رضوی در مسابقات کشوری گفت: چند سال طول می کشد تا در هر کاری به خصوص کشتی نتیجه بگیریم. این بدان معناست که شما باید سال ها روی یک مبارز جوان کار کنید تا به نتیجه برسید. مسعود ریامی چهار سال در هیئت استان برنامه ریزی بسیار خوبی داشت و از نزدیک شاهد بودم که چقدر به پیشرفت کشتی استان اهمیت می داد. علاوه بر برگزاری لیگ استانی، اتحاد و همدلی بین مربیان استان ایجاد شد، چند سالی اختلاف زیادی بین مربیان وجود داشت. همچنین تیم رکورد جهان در لیگ برتر حضور یافت که حسن یزدانی ستاره کشتی جهان به مشهد آمد و شور و هیجان خاصی ایجاد کرد که در نهایت ما را در مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمان کشور کرد. دوره مدیریت مسعود ریاضی به پایان رسیده و امیدوارم رئیس بعدی هیئت نیز در همین مسیر حرکت کند و از رئیس قبلی مشاوره بگیرد. حالا که کشتی استان روی ریل افتاده و نتایج خوبی گرفته شده است.

هدی درباره برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در 28 تیرماه نیز گفت: این چرخه باعث شد همه شانس نایب قهرمانی تیم ملی را داشته باشند و اگر به تیم ملی راه پیدا نکردند باید بدانند. آنها به نوعی شکست خورده اند.” مهمترین بخش چرخه اینجاست، همیشه یک سری اتفاقات در انتخاب تیم ملی رخ خواهد داد و مطمئناً در این هفته شاهد اتفاقات غیرمنتظره خواهیم بود، اما با توجه به اینکه مرحله آخر باید چرخه را دنبال کرد اگر انجام شود همه خوشحال می شوند در عین حال شاهد کشتی های زیبایی خواهیم بود مبارزه حسن یزدانی با برنده مصطفوی و کریمی یا کامران قاسم پور با برنده فیروزپور و حاجیلویان و مبارزه گیلیج با محمدیان یا زارع با برنده یدالله محبی و امیررضا معصومی؛ این مسابقات بسیار زیبا خواهد بود و امیدوارم شاهد داوری خوبی در این دیدارهای مهم باشیم زیرا در این مرحله سرنوشت یک کشتی گیر سال رقم خواهد خورد. .

دارنده مدال برنز جهان در سال 2002 قبل از برنامه دایره طلایی درباره آزاد سرمربی تیم ملی رقیب سابق خود در تیم ملی گفت: پیمان یکی از کشتی گیران بزرگ و مربیان موفق کشور است که خیلی خوب کار کرده است. خیلی ها از تجربه مربیگری او انتقاد کردند اما او خیلی خوب کار کرد و تیم به خوبی برای جام جهانی آماده شد. من مجبور نیستم به او نصیحت کنم. ما باید از او یاد بگیریم، اما هر چه از بیرون فکر کنم، حتما گزارش می دهم. کشتی گیران ما امسال باید آمادگی خیلی بیشتری داشته باشند چون در مسابقات رده بندی قزاقستان دیدیم که برخی از کشتی گیرانی مثل امیرحسین زارع در برنامه آماده سازی که باید عقب بیفتند کمی عقب هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید