واکنش عجیب وزیر ورزش به خالکوبی بازیکنان فوتبال

واکنش عجیب وزیر ورزش به خالکوبی بازیکنان فوتبال

در سال 1387 و در آستانه شروع لیگ برتر بود که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با تصویب مفاد انضباطی منشور اخلاقی، ستادی با همین عنوان در لیگ برتر برای انطباق رفتار و رفتار تشکیل داد. فعالیت های فرهنگی ورزشکاران و فوتبالیست ها به فرهنگ ایرانی اسلامی.

این ستاد شروعی پر سر و صدا و جنجالی داشت و در ابتدای لیگ 89-88 چند بازیکن و مربی را از حضور در فوتبال محروم کرد. یکی از مواردی که از سوی ستاد ممنوع شد، خالکوبی ورزشکاران و فوتبالیست هایی بود که اجازه نمایش آن در عکس ها را نداشتند.

گویی برخی از بازیکنان در رشته های مختلف که روی دست های خود خالکوبی کرده اند، هنگام حضور در مراسم و برنامه های تلویزیونی، خالکوبی های خود را می پوشانند تا از ستاد منشور اخلاقی لیگ محروم نمانند.

اما در دو سال اخیر اثری از این ستاد و کار با ورزشکاران و فوتبالیست ها نیست و تعدادی از بازیکنان در مسابقات زنده با خالکوبی های عجیب خود روی آنتن می روند و از نمایش آن ابایی ندارند تا این سوال را مطرح کنند که آیا خالکوبی آیا در ورزش ایران مجاز است؟

علاوه بر این باید به مصرف دخانیات و انواع مواد مخدر در بین ورزشکاران اشاره کرد که حتی برخی از پیشکسوتان نیز در اظهارات رسمی خود آن را تایید کرده اند. اما سازمان لیگ برتر نسبت به این موارد واکنشی نشان نداد و به مسائل دیگری مشغول شد و بحث های فرهنگی این حوزه را تعطیل کرد.

اما حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان از مسئولان ورزش کشور خواست تا با این مشکلات برخورد کنند و ورزشکاران به مسائل فرهنگی و آداب و رسوم اجتماعی احترام بگذارند.

سجادی در خصوص خالکوبی و استعمال دخانیات در بین ورزشکاران گفت: باید بتوانیم بین آنچه به عنوان هنجار در ورزش معرفی خواهیم کرد و آنچه در زندگی شخصی خود داریم تمایز قائل شویم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ناهنجاری هایی مانند استعمال دخانیات و خالکوبی که در بین ورزشکاران و افراد غیر متخلف رایج است، گفت: برخی اتفاقات شخصی است اما باید بتوانیم رفتار، عادات و سلیقه های شخصی را از ورزش جدا کنیم.

وی افزود: مردم با هر سلیقه ای که دوست دارند می توانند زندگی شخصی خود را بگذرانند اما ورزش باید از آداب و رسوم ورزش پیروی کند.

سجادی بار دیگر تاکید کرد که سنت فرهنگ ورزش مهم است و برنامه های فرهنگی مختلفی برای نهادینه شدن سنت فرهنگ ورزش در بین ورزشکاران برپا شده است که به زودی اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید