واکنش علی دایی به شایعات عجیب

واکنش علی دایی به شایعات عجیب

علی دایی در آخرین مصاحبه خود از دغدغه های فعلی خود در زندگی شخصی و البته موضوع حضورش در تیم ملی ایران گفت.

شما توسط کارشناسان بهترین پروژه های قرن به عنوان بهترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران انتخاب شده اید و آقایان پرویز گلیچکانی و علی پروین نفر دوم و سوم پس از شما هستند.

این به لطف کارشناسان است. من خیلی جوانتر از آقایانی هستم که شما نام بردید. من خودم دوست دارم بازی های این عزیزان را از نزدیک ببینم اما هرگز این اتفاق نیفتاد.

از قلیچ خانی فوتبال ندیدی؟

نه، من او را ندیده ام، اما آنها خاطرات بسیار خوبی از پرویزخان دارند، من هرگز او را ندیده ام، اما می دانم که آنها بهترین های تیم ملی فوتبال ایران بودند.

زمانی که فوتبال را شروع کردید، معیار یک فوتبالیست خوب برای خط حمله چه بود؟ الگوی فنی شما چه بود؟

حمید خان علیدوستی البته از کریم باوی خیلی چیزها یاد گرفتم. ناصر محمدانی مهاجم بزرگ و درجه یک بود، اما از افرادی نام بردم که ویژگی های بدنی و جایگاهشان در فوتبال شبیه من بود.

شما در سال 70 به تیم ملی دعوت شدید اما تا سال 72 برای تیم ملی بازی نکردید، آن موقع نمی دانستید حق بازی دارید؟

نمی توانم بگویم این حق من است یا نه. شاید در آن زمان افراد دیگری بهتر از من بودند یا از تاکتیک های سرمربی تیم ملی در آن سال ها استفاده نمی کردم اما بعدها این افتخار را داشتم که برای تیم ملی فوتبال کشورم بازی کنم.

آن روزها که تازه ملی شده بودی، باور می کردی روزی در عرصه ملی رکورددار شوی؟

من هرگز در فوتبال به این چیزها فکر نمی کردم.

وقتی 100 گل زدی اصلا به رکوردت فکر نکردی؟

نه، رکورد هیچ وقت برایم مهم نبود. نام ایران همیشه برای من مهم بوده و مطمئن باشید که هنوز هم مهم است.

آیا چیزی را در فوتبال از دست داده اید؟

من همیشه تلاش نکرده ام و سعی کرده ام به اهدافم برسم تا پشیمان نشوم. فوتبال زندگی من را تغییر داد، حتی با وجود اینکه برای تحصیلم زحمت کشیدم و از بهترین دانشگاه فنی ایران فارغ التحصیل شدم. بهتر است بگویم سعی کرده ام در همه زمینه ها موفق باشم.

در سال های اخیر نام شما به عنوان یک ورزشکار محبوب بارها در مورد مسائلی مانند کمک به دیگران و مسائل اجتماعی مانند مشکلات مردم در زلزله و بلایای مختلف مطرح شده است. نگرش شما از کجا آمده است؟

از همان روزهای اول فوتبالم می گفتم فوتبال بهانه ای کوچک برای بودن در کنار مردم کشورم است. چیز دیگری نیست و نمی تواند باشد. هر چه دارم از اوست، حتی مهربانی مردم به من به نام خدای مهربان است. از خدا خواستم که مردم مرا فقط به عنوان یک فوتبالیست دوست نداشته باشند.

و آیا این احساس خاصی به شما می دهد که مردم شما را حامی بدانند؟

این هدف اصلی زندگی است. چرا به دنیا آمدیم؟ بیایید همدیگر را دوست داشته باشیم. علاوه بر این، من هدف دیگری در زندگی ندارم. باید دست در دست هم بگیریم. اینها چیزهایی است که شما را خوشحال می کند. ما به دنیا آمدیم که با هم باشیم.

بسیاری از مردم دوست دارند شما را در سمت هایی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال و سایر نهادهای حاکمیتی ببینند. اما بدیهی است که شما خودتان به این مسائل فکر نمی کنید.

کسانی که چنین چیزی از من می خواهند به من لطف دارند اما متاسفانه در ورزش کشور ما سیستمی وجود دارد که مردم را خراب می کند. هرچقدر با نیت پاک وارد این سیستم بشی خراب میشی. خدا را شکر من از همه چیز در زندگی ام راضی هستم و دوست ندارم با چنین چیزهایی سبک زندگی ام را خراب کنم.

اما شما همیشه دوست داشتید تمرین کنید.

بله، من عاشق کار فنی هستم، هرچند کار فنی مشکلات خودش را دارد.

پس بیایید کمی فنی صحبت کنیم. بعد از شما کدام مهاجمان در فوتبال ملی ایران موفق بوده اند؟ سبک کار کدام افراد را بیشتر دوست دارید؟

ما در حال حاضر مهاجمان خوبی در فوتبال خود داریم اما مهدی طارمی و سردار آزمون عالی هستند.

و کدام سبک بازی به شما نزدیکتر است؟

فکر می کنم مهدی طارمی بیشتر شبیه من است.

روزی که او را به پرسپولیس آوردی، باور می کردی به چنین نقطه ای در فوتبال ما برسد؟

خدا را شکر که زیاد کار اشتباهی نکردم. افتخار می کنم فرزندانم در سال های بعد در پرسپولیس موفق بودند. بچه هایی مثل امید آلیشیا، احمد نورالهی، مهدی طارمی و …

از تیم ملی و اسکوچیچ بگویید.

به آنها تبریک می گویم. فوتبال ما با سرمربیگری او بدون دغدغه به جام جهانی رسید.

وقتی به جام جهانی رسیدیم خیلی ها می گفتند مربی ای مثل علی دایی باید به جای دراگان اسکوچیچ در جام جهانی کار کند.

آنها خوب هستند و آنهایی که فوتبالیست هستند خیلی چیزها را می دانند، اما من نمی توانم چیز خاصی بگویم. اگر پیشنهاد بدهند اصلا حرفه ای نیست که در این شرایط جای کسی را در تیم ملی فوتبال کشورم بگیرم.

منبع: وکالت

دیدگاهتان را بنویسید