واکنش فرماندهی مرکزی آمریکا به حملات ایران در شمال عراق

سنتکام در بیانیه ای گفت: ما حملات موشکی و پهپادی ایران در نزدیکی اربیل عراق را محکوم می کنیم.

این بیانیه در ادامه مدعی شد: «چنین حملات غیرقانونی و غیرنظامی غیرنظامیان را در معرض خطر قرار می‌دهد، حاکمیت عراق را نقض می‌کند و امنیت و ثبات عراق و خاورمیانه را تهدید می‌کند».

پیش از این روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه از انجام حملات جدید موشکی و پهپادی علیه قرارگاه حمزه سیدالشهدا برای انهدام مقرها و مراکز باقی‌مانده گروه‌های تروریستی جدایی‌طلب ضدایرانی مستقر در شمال کشور خبر داده بود. منطقه عراق روز دوشنبه اعلام کرد.

روابط عمومی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز دوشنبه در اطلاعیه ای از آغاز حملات جدید موشکی و پهپادی علیه قرارگاه حمزه سیدالشهداء علیه السلام برای انهدام مقرهای باقی مانده و انهدام مقرهای باقی مانده و پهپادها خبر داد. مراکز جدایی طلبان گروه های تروریستی ضد ایرانی مستقر در شمال عراق.

در عین حال عناصر تروریستی متمرکز در مناطق شمال عراق از این مناطق برای انجام عملیات تروریستی و نفوذ به خاک ایران استفاده می کنند. از سوی دیگر مقامات منطقه شمال عراق بدون اشاره به حضور غیرقانونی عناصر تروریستی در اطراف مرزهای ایران، عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه مواضع تروریست ها را محکوم کردند.

این دور دیگری از حملات تمام عیار ایران علیه گروه های تروریستی مسلح در شمال عراق است. در عملیات قبلی سردار محمدتقی اسانلو از مقامات ارشد نظامی ایران در منطقه با بیان اینکه حملات سپاه با استفاده از پهپادهای انتحاری، پهپادهای جنگی و موشکی در جهت گروه های تروریستی در شمال عراق انجام شده است، گفت: : در این عملیات تا عمق 80. مقر گروه های تجزیه طلب در یک کیلومتری منطقه کردستان عراق را هدف قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در این عملیات تمامی اهداف شناسایی شده در مقر گروه های تجزیه طلب و تروریستی در این منطقه محقق شده است، تصریح کرد: تعدادی از عناصر این گروه ها در داخل کشور که برای ایجاد درگیری و کشتار فعالیت می کردند، شناسایی شدند. و برخی از این افراد نیز اعتراف کرده اند که با استفاده از افراد خیانت شده گروهک در اغتشاشات کشور حضور داشته اند.

سردار اصانلو با بیان اینکه اعضای این گروهک ها سوابق دست داشتن در اغتشاشات اخیر، حمله به بانک ها، پروژه های ترور و ورود سلاح جنگی به کشور را دارند، گفت: بسیاری از این افراد دستگیر شده و اعتراف کرده اند. “

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال غرب کشور با تاکید بر اینکه حملات سپاه تا خلع سلاح گروه های تروریستی در شمال عراق ادامه خواهد داشت، گفت: تا زمانی که دولت مرکزی عراق و … اقلیم کردستان خواسته های ایران را برآورده نمی کند. یعنی اگر گروه های تجزیه طلب و تروریستی را خلع سلاح نکند ما به حملات خود ادامه می دهیم. این گروه ها از سپر انسانی استفاده کردند، اما این اقدام معنادار است، تا زمانی که خواسته های ایران نادیده گرفته شود، مقر این گروه ها که در کنار خانه های سازمان شناسایی شده اند را نیز هدف قرار خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید