واکنش مجید جلالی به حذف استقلال و پرسپولیس

واکنش مجید جلالی به حذف استقلال و پرسپولیس

مجید جلالی در خصوص اعتراضات به داوری در لیگ برتر و سایر مسائل مربوط به فوتبال در کشور گفت وگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

* داور هر چقدر هم که بحث برانگیز باشد، وضعیت داوری بد نیست، اما به مرور زمان این باور قوت گرفت که انباشتگی و تاثیرگذاری داور می تواند به کسب امتیاز کمک کند. مطمئن باشید سال آینده این ایمان تقویت خواهد شد، چرا که مربیان معتقدند اگر سکوت کنند، سرشان را از دست می دهند. شاید یکی از دلایل اصلی افزایش اظهارات و مصاحبه ها علیه داوری در سال جاری همین باشد.

* فدراسیون فوتبال در 20 سال گذشته عملکرد خوبی نداشته است و همین باعث شده است که این وضعیت به وجود بیاید. اکنون باورهای خطرناکی در بین هواداران فوتبال شکل گرفته است. اگر فدراسیون نقش بازدارندگی و نظارتی خود را به خوبی ایفا می کرد، کار به اینجا نمی رسید.

* در حال حاضر کیفیتی در لیگ نمی بینید زیرا مربیان در وضعیت ناپایداری قرار دارند. الان باشگاه هایی داریم که در چند سال اخیر هزینه های زیادی کرده اند اما همین تیم ها شکست خورده اند. مربی در تیم ها محوری نیست و چنین باشگاه هایی در ایران زیاد شده است. زمان یک باشگاه می تواند قوی باشد اگر تاثیرگذارترین فرد در آن باشگاه سرمربی باشد. این حرف من نیست، بلکه فوتبال است. در تمام دنیا اینطور است. ما بی ثبات ترین موقعیت را به مربیان خود دادیم.

* نمی دانم چرا مدیران ما چنین تصمیماتی می گیرند. آیا دلالان در مورد باشگاه ها تصمیم می گیرند یا خودشان چنین تصمیماتی احساسی می گیرند؟ گاهی مربی می آورند و بعد از 5 هفته تعویض می کنند. یا به عنوان مربی خوبی در یک باشگاه کار می کرد، اما عرصه را تنگ کردند تا او را مجبور به استعفا کنند.

* رسول خطیبی در آلومینیوم بد عمل کرد؟ چرا چند هفته بعد که نتیجه بدی داشت اخراج شد؟ محمد ربیع با رفسنجان مد نتیجه بدی داشت؟ چرا می خواهند چند هفته دیگر او را اخراج کنند؟ پرسپولیس نتیجه بدی گرفته است؟ این تیم در فصل جاری در همین مکان یک امتیاز بیشتر از سال گذشته دارد. چرا کادر فنی به این تیم فشار آورد؟

* پرسپولیس بد نبود اما حریف بهتر عمل کرد. همین تیم پرسپولیس با کسب دو جام، این تیم را به فینال آسیا رساند. روحیه شکرگزاری در این آثار دیده نمی شود. ما باید افراد را بر اساس کاری که انجام می دهند دسته بندی کنیم و نیازی نیست یک مربی را با چند نتیجه آنی ارزیابی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید