واکنش مدیر آلومینیوم به پیشنهاد استقلال به رحمتی

در آستانه هفته پایانی لیگ برتر، وضعیت آلومینیوم چگونه است؟ آیا از شرایط راضی هستید؟

در هفته پایانی به مصاف فولاد می رویم و اگر بخواهیم در رده هفتم جدول باقی بمانیم باید حریف خود را شکست دهیم. علاوه بر این، با حمایت شرکت آلومینیوم، سهامداران و هیات مدیره باشگاه، بودجه ای از ابتدای فصل تعیین شد که برای ادامه فصل تغییراتی به آن اضافه شد. با همه این شرایط، میزان سرمایه گذاری ما که به طور شفاف روی سامانه کدال و شرکت خصوصی سازی است، بسیار کمتر از بسیاری از باشگاه هایی است که در فصل جاری نتایج بدتری نسبت به ما داشتند. این در حالی است که ما این سرمایه گذاری را در چند رشته ورزشی انجام داده ایم و سعی شده سقف قرارداد اعضای تیم فوتبال بر اساس استانداردها در نظر گرفته شود و مدل قرارداد ما مستند و حرفه ای باشد. با توجه به این حجم سرمایه گذاری در این فضا که قرار بود همه عناصر شفاف سازی فوتبال در راس امور قرار گیرد، شرایط راضی کننده است. من باشگاهی را می شناسم که بیش از 800 میلیارد هزینه کرده است اما عملکرد آنها تفاوت چندانی با ما ندارد. در فوتبال ایران یا باید نگران سقوط و سقوط بود یا باید در انتهای جدول باشی یا سهمیه آسیایی بگیری. این در صورتی است که برخی باشگاه ها با این میزان سرمایه گذاری به نتایج مطلوب دست نیافته اند.

منظورتان از تیم های دیگر فولاد یا گل گهر چیست؟

اسم تیمی را نمی برم با این حال دوستان ما در تیم های دیگر هستند و نمی توانم از باشگاهی نام ببرم.

در این شرایط مهدی رحمتی در اراک می ماند و با او ادامه می دهید؟

از ابتدای فصل با توجه به رضایتی که از کار مهدی رحمتی نسبت به عملکرد او در 8 بازی اخیر فصل گذشته داشتیم، قرارداد این سرمربی را تمدید کردیم و فصل آینده نیز در خدمت او خواهیم بود. خوب. البته ما روی رحمتی شرط گذاشتیم که اگر شرایط آلومینیوم جدول حفظ شود و این تیم تک رقمی شود یا تیم به فینال جام حذفی برسد، این قرارداد را تمدید می کنیم. بنابراین در ابتدای فصل جاری برای اینکه حرفه ای عمل کنیم، قرارداد رحمتی را برای دو فصل دیگر تمدید کردیم. یعنی با پایان فصل جاری، این سرمربی در فصل آینده نیز سرمربی آلومینیوم باقی خواهد ماند.

در فضایی که ساپینتو یک فصل دیگر با استقلال دارد، صحبت از حضور رحمتی روی نیمکت برای فصل آینده به گوش می رسد. آیا چیزی درباره اش میدانی

این صحبت ها را از دوستان صمیمی هم که با آنها ارتباط داریم شنیده ام و آنها هم همین سوال را مطرح می کنند. آنها البته از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد داشتند و حالا استقلال هم به آنها پیوسته است. رحمتی الان افتخار و خط قرمز ماست! به هر حال او با ما قرارداد دارد و سرمربی آلومینیوم است، اما اگر شرایط به گونه ای شود که این سرمربی بهتر شود و نظرش جدایی از آلومینیوم باشد، طبق قراردادی که برای فصل آینده رحمتی با او بسته ایم. ممکن است مقداری از پول دریافتی از ما را بپردازد تا برگردد و برود.

این مبلغ چقدر است؟

حد و حدودش را نمی دانم، اما اگر بخواهد تقسیم شود، فکر می کنم باید 60، 70 درصد پولی که گرفته را بدهد.

آیا در صورت پیشنهاد استقلال در این قرارداد بند فسخ وجود دارد؟

نه، چنین چیزی وجود ندارد. در این زمینه نمی خواهم بیشتر صحبت کنم چون تا زمانی که برای این باشگاه تصمیم نگیرم رحمتی را بخواهم یا نه از وضعیت باشگاه استقلال اطلاعی ندارم اما اگر نتیجه این باشد که او و رحمتی را می خواهند. می خواهد به این تیم برود، ما در مسیر پیشرفت هستیم ما، سرمربی و بازیکنانمان دوست داریم با باشگاه های دیگر تعامل داشته باشیم. در این راستا این حق را به رحمتی می دهیم. به هر حال استقلال تیم مردمی است و می توانیم این حق را به سرمربی بدهیم. با این حال اکنون رحمتی با ما قرارداد دارد و به عنوان مدیرعامل باشگاه موظفم از تیمم محافظت کنم. زمانی بود که کادر فنی نقاط ضعفی داشت و تیم در خطر بود، در این لحظه باید با تعامل با سرمربی به فکر فضای کاری جدید باشیم اما الان شرایط فرق کرده است.

از رحمتی راضی هستی؟

البته هواداران ما راضی نیستند. البته این گلایه ای از من یا رحمتی نیست، اما از آنجایی که سال ها در لیگ دسته اول حضور داریم و الان 3 سال از حضورمان در لیگ برتر می گذرد، هوادار اراکی معتقد است که باید سازوکاری را تعریف کنیم. تا شرایط بهتر شود و تیم صعود کند. در آن چند سال تیم ما به خوبی مقابل تیم های بزرگ ایستاد و نتایج مورد نیاز خود را گرفت و به مردم اراک القا شد که تیم آلومینیوم ظرفیت و توانایی پیشرفت سریع و صعود به جدول را دارد. البته همین که کم کم داریم بالا می رویم و پیشرفت می کنیم کافی است. همچنین برای پیشرفت بیشتر مربوط به مسائل مالی است. کیفیت 1 میلیارد بازیکن در هر صورت با 10 میلیارد بازیکن متفاوت است. این در حالی است که بازیکنان خارجی ما به خصوص زاپاتا جزو پنج شش بازیکن خارجی برتر لیگ هستند.

بودجه آلومینیوم در این فصل چقدر بود؟

126 میلیارد که اصلاحیه ای به آن اضافه شد که عمده آن مربوط به قرارداد بازیکنان بود.

شایعه علاقه بازیکنانی مانند زاپاتا و پورحمیدی به استقلال شنیده می شود. پیشنهادی نیز از این باشگاه دریافت شده است.

درخواست رسمی دریافت نشده است اما در مورد پورحمیدی باید بگویم که او 3 سال به صورت قرضی با ما بازی کرد و باشگاه تراکتورسازی باید برای این بازیکن تصمیم بگیرد. هم او و هم ما آماده ایم که با هم ادامه دهیم. زاپاتا هم قراردادی دو ساله دارد و هر باشگاهی که او را می خواهد باید پیشنهاد خود را بدهد تا در مورد سود و زیان هایی که متحمل می شویم تصمیم لازم را بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید