واکنش معاون ضرغامی به خواستگاری حافظیه و دستگیری مدیرش: متعجب و ناراحت از این «ظلم» / با این رفتارها و تصمیمات غیرقابل قبول دادگاه به دنبال چه هستیم؟!

واکنش معاون ضرغامی به خواستگاری حافظیه و دستگیری مدیرش: متعجب و ناراحت از این «ظلم» / با این رفتارها و تصمیمات غیرقابل قبول دادگاه به دنبال چه هستیم؟!

علی دارابی فائم نماینده عزت الله ضرغامی در خصوص حاشیه سازی حسونگری در بقعه یادمان و دستگیری مدیر این مجموعه تاریخی و فرهنگی و مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس به همین دلیل موضع و واکنش نشان داد.

علی دارابی – معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث فرهنگی کشور – با انتشار متنی با عنوان “دولت در دولت” به همراه عکسی از مدیر آرامگاه حافظ که عزت الله ضرغامی چندی پیش از وی تجلیل کرد. وی به مناسبت روز جهانی موزه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره اتفاقات رخ داده در آرامگاه حافظ نوشت: «پسر جوان و دختری در آرامگاه حافظ شیراز خواستگاری کردند.

وضعیت نامناسب پوشش و حجاب زن به هیچ وجه قابل دفاع نیست. این که چگونه مسئولان حافظیه از این برنامه غفلت کردند و با تأخیر فراوان وارد عمل شدند، جای محکومیت و زیر پا گذاشتن تعهدات قانونی خود را دارد.

افرادی که در این مراسم ضوابط و مقررات ورود به مجموعه های تاریخی از جمله رعایت حجاب و عفاف را زیر پا گذاشتند نیز مرتکب اقدامی ناشایست و متخلف شدند.

در قانون تکالیف هر دو گروه (کارکنان و متخلفان) مشخص شده است.

اما جای تعجب و تاسف موضع، گفتار و رفتار استاندار فارس و بدتر از آن اقدامات دادستانی شیراز در جذب و دستگیری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و مدیر کل مجموعه تاریخی حافظیه

مدیر کل با تلاش فراوان با قرار وثیقه موقتا آزاد می شود و مدیر «حافظیه» دو شب است که در بازداشت به سر می برد. رئیس نهاد ریاست جمهوری، وزرای میراث و دادگستری و… دو روز است که همه تلاش می کنیم، اما این بانوی مومن و الهی – مدیر حافظیه در بازداشت است و پدر و مادر سالخورده اش منتظر و نگران! اما اراده ای برای حل مشکل وجود ندارد؟!

راستی کجا عجله داری؟! با این رفتار و تصمیمات غیرقابل قبول دادگاه چه چیزی را می خواهیم ثابت کنیم؟!

وظیفه همه این کارمندان دولتی از ترس اینکه با آنها نیز ناعادلانه رفتار شود چیست؟ مگر رهبران به شما نگفتند که با هم خوب رفتار کنید؟ آیا دولت تفکیک قوا ندارد و حدود قانونی برای همه تعریف نشده است؟

بر اساس آنچه در دو روز گذشته در برخی رسانه ها منتشر شد، «مدیر مجموعه حافظیه شیراز با تصمیم مقامات قضایی به همراه دو نفر از حاضران در مراسم خواستگاری بازداشت و اعلام شد مدیر مجموعه حافظیه شیراز کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس نیز تا روشن شدن موضوع بازداشت می شود و اجازه حضور در دفتر را ندارد. همچنین گفته شد: با توجه به تخلفات متعدد پوششی در مجموعه یادمان شیراز و عدم توجه کارکنان مجتمع یادمان به توصیه های آموزشی ارائه شده و ثبت شکایات متعدد از سوی مردم در سطح عمومی. سیستم استعلام، مجتمع یادبود “کارت قرمز مردمی” دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید