انتقاد از جمهوری اسلامی برای برخورد با زنان محجبه توهین آمیز است، اما این رفتارها سازنده است، هرگز

انتقاد از جمهوری اسلامی برای برخورد با زنان محجبه توهین آمیز است، اما این رفتارها سازنده است، هرگز

روز جدید روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بعضی ها می گویند کاسه ای زیر این کمر بگیر و ببند، کاسه ای باشد که معلوم نباشد با چه چیزی پر شده است. برای منحرف کردن توجه از “نیمه”، چنین سر و صدایی ایجاد شد.

یک دعوت دوست داشتنی برای دوست داشتنی ترین چیزها نه تنها بی پاسخ می ماند، بلکه به کاهش ارزش های آن چیز محبوب تبدیل می شود.دعوت به یک کار خوب نیز باید به بهترین شکل انجام شود.

جدای از این، ما نه تنها به این نتیجه نرسیدیم که ارزش های شناخته شده و دارای رتبه برتر نیز به دلیل سکه های غیر معمول از رونق سقوط می کنند.

ماجرای امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب از این دست است. رفتار نادرست تنظیم اعمال را دشوار می کند، چه رسد به واکنش هایی که می بینیم.

این روزها فضای مجازی راه غلطی برای اجرای قانون نمی شناسد. آنچه می بینیم چیزهای غیبی هستند که هرگز نباید دیده شوند. هیچکس نمی تواند با توهین و تحقیر یک نفر را بسازد. بله، این رفتارها تحریک کننده هستند، اما هرگز سازنده نیستند. اگر می خواهید بسازید راهش در تعامل و رفتار خوب است. اگر به دنبال سوختن هستید، به جای درستی آمده اید. اگر مقداری بنزین بریزید با اولین کبریتی که روشن می‌کنید آتش می‌گیرد. – خدا هرگز نگذارد این اتفاق بیفتد – باشد که هوش انسان با طراحی مناسب و خوش اخلاقی در تاریخ بماند و از رفتار بد با مردم دست بردارد.

بعضی ها می گویند زیر آن نیمه یک کاسه بگیرید و ببندید، باید کاسه ای باشد که به دلیل نامعلومی پر شود. برای منحرف کردن توجه از “نیمه”، چنین سر و صدایی ایجاد شد. هر چه می گویند و می گویند این خبری نیست و هدف فقط اطاعت از قانون است، باور نمی کنند.

یکی از دلایل اصلی احساس بودن با کسانی که هنجارشکنی می کنند را باید در همین «سایه های تاریک» دید. معروف است که وقتی رفتار گیرندگان به گونه ای باشد که انسان را در مظلومیت قرار دهد، در نظر مردم صاحب حق خواهد بود. یعنی ما با دست خودمان حق به نام کسی را که به دلیل اینکه پا بر قانون و شرع گذاشته از حق برخوردار نیست سند می کنیم.

به یاد داشته باشید که جامعه به آرامش نیاز دارد. برای رفتن به فردا به امید نیاز داریم. آیا پس از افزایش روزافزون قیمت ها و تورم طاقت فرسا با این رفتار به آرامش خواهیم رسید؟! آیا امروز و فردا نباید به فکر مصلحت انقلاب و ایران باشیم؟

دیدگاهتان را بنویسید