واکنش ها به ابطال مصوبه افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان

واکنش ها به ابطال مصوبه افزایش 10 درصدی حقوق بازنشستگان

اگرچه نظر شورای تنظیم مقررات مجلس در این زمینه به بازنشستگان بیمه نزدیکتر است، اما امکان اصلاح مصوبه هیئت وزیران مبهم است. در این میان دیدگاه ها و نظرات مردم نیز قابل تامل است که مخاطبانی مانند بازنشستگان تامین اجتماعی معمولا از افزایش مستمری خود ناراضی هستند.

در این زمینه نظر بازنشستگان یکی است: افزایش 10 درصدی مستمری در سایر سطوح کاری درست نیست.

آقایان حاکمان، دستمزد را دستوری تعیین نکنید!
تعدادی از پاسخ دهندگان با اشاره به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان مانند سایر مسائل اقتصادی تغییر نخواهد کرد، از دولت خواستند تا قانون افزایش مستمری ها را به شدت اجرا کند.

«دولت آقای رئیسی می خواهد در همه امور کشور دخالت کند. تورم را نمی توان با تصمیمات دیکتاتوری کنترل کرد. “به دنبال راه حل باشید، نه یک خانه موقت.”

دولت بیش از 400 هزار میلیارد به صندوق بازنشستگی بدهکار است، دولت باید این پول را به صندوق بازگرداند!!!

«اگر در همه موارد قانون رعایت شود، نارضایتی ایجاد نمی شود. ما مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی بر اجرای کامل اصل 96 و مصوبه شورای عالی کار تاکید داریم. «پارلمان به دلیل توجهش به شرایط زندگی ارزشمند است. از بازنشستگان.”

– “حق گرفتن دارد” بازنشستگان با مراجعه به قانون به حق خود رسیدند”

– «حداقل به فکر بازنشستگان مددکاران اجتماعی باشید. حداقل مستمری تامین اجتماعی با 60 سال سن و 15 سال سابقه با عروس و داماد و عروس از 1750 تا 2650 بگیرید پول نان و پنیر هم خالی نیست. ۵۷ درصد مشکل صید حداقلی را حل نمی کند.

– «چقدر زیبا بود 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش حقوق و چیزی حدود 616 هزار تومان به تناسب، الان 38 درصد شده، می خواهم برخی چیزها اشتباه باشد»

– چرا ما 6 میلیون دلاری حداقل برابر با جعبه ای که 10 یا بیشتر می گیریم، این ظلم در حق ما با این قیمت عادلانه خواهد بود.

حقوق بازنشستگان بیمه را با یک کشور نظامی یکی کنید من افزایش نمی خواهم تا کی باید چقدر بی عدالتی شود؟

چرا خود وزرا به جای اینکه نسبت به بازنشستگان فقیر اینقدر بی رحم باشند، حقوق های نجومی می گیرند؟ آیا آنها می توانند با حقوق بازنشستگی خود زندگی کنند؟

دم مجلس داغ!
در نهایت بخش قابل توجهی از نظرات مربوط به حمایت بازنشستگان از کمیسیون اجرای مقررات و نظارت بر اتحادیه های بازنشستگی است.

«از مرکز تشکر می کنم، از کمیته های مجلس تشکر می کنم و از خودمان تشکر می کنیم. سعی کردیم حقمان را بگیریم.

“متخلف محکوم به فناست.”

– «با سلام به مراکز و هیئت های خانه خدا، احسان به همه عوامل این جلسه»

خدا رحمت کند به مظلوم رسیدی خدای نکرده سنگ حاکم را تندتر نزنند و اصلاح نکنند.

قانون باید در هر اجرایی اجرا شود، چرا دولت برخلاف قانون عمل می کند و بازنشستگان را ناراحت می کند، این که دولتی که شعارش مردمی بود دیر نگذاشته است، جای تردید است.

– مجلس شورای اسلامی باید دولت دور بعدی را موظف کند از این پس در کلاس های آموزش مالی و اقتصادی شرکت کند تا حداقل رئیس جمهور بعدی بفهمد که تورم 70 درصدی با افزایش 10 درصدی حقوق اجتماعی همخوانی ندارد. بازنشستگان حراست از نحوه پرداخت حق بیمه و نحوه محاسبه حقوق دریافتی بیمه شدگان و مستمری بگیران اطلاعی ندارد و بدتر از آن نمی داند برخی با 35 سال حق بیمه و شرایط سخت و زیان آور هر دو بازنشسته شده اند. آنلاین و در شیفت با مشکلات و هزار رنج. و پرداخت حق بیمه یکسان نبوده و حقوق آنها مستحق تضییع نیست.»

– «از مجلس به خاطر رأی موافق به لغو قطعنامه تشکر می کنم. واقعا ظلم بزرگی به مستمری بگیران با این تورم 10 درصدی است. !!!!! “خدایا کمکمان کن. ما واقعا تحت فشار کمک ها و وام ها له شده ایم.”

– “با حمایت همه کارگران بازنشسته، چنین خبری، از شما برای رد آن متشکرم”

دیدگاهتان را بنویسید