مقررات افزایش بیش از 20 درصدی اجاره بها منجر به ابطال پروانه مشاوران املاک می شود.


ساعت: 09:58
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1877702

سیدی گفت: مشاوران املاک سبزواری مجاز به تمدید بیش از 20 درصدی اجاره بها نیستند و تعیین این نوع اجاره موجب ابطال پروانه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرعلم سیدی رئیس کل دادگستری سبزوار در گفت و گو با خبرنگار صبحتوس با بیان اینکه مشاوران املاک سبزوار مجاز به تمدید بیش از 20 درصدی اجاره بها نیستند، اظهار داشت: در صورت تخلف مشاوران املاک از این قانون، پروانه آنها باطل می شود.

وی این تصمیم را در راستای حمایت از مستاجران دانست و ادامه داد: متأسفانه برخی از مالکان اجاره بها را ناعادلانه افزایش می دهند و مستاجران باید به نحوی کمک شوند.

سیدی با اشاره به اینکه تخلف بنگاه املاک در کمیته نظارت مدیریت سمت سبزوار بررسی می شود، تصریح کرد: در چرخه نظارت ابتدا به بنگاه املاک متخلف اخطار داده می شود، سپس پروانه آنها پلمپ می شود و سپس پروانه کسب می کنند. لغو شود.

وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت طلاق در سبزوار رو به افزایش و هشدار است و باید با فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از این پدیده جلوگیری کرد، افزود: سال گذشته 1387 پرونده طلاق در سبزوار تشکیل شد. که این مبلغ 1 هزار و 7 عدد می باشد. برای همان دوره

سیدی تصریح کرد: آرای صادره برای طلاق در سبزوار نسبت به مدت مشابه قبل 380 مورد افزایش داشته است و این مشکل زیبایی شهرستان دارالمومنین سبزوار نیست.

رئیس کل دادگستری سبزوار ادامه داد: به منظور ایجاد احساس امنیت بیشتر و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت، کمپ ضد راهزنان و اوباش در سبزوار راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این قرارگاه با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضایی تشکیل شده است، تصریح کرد: به منظور صدور اتهام و تسریع در صدور احکام شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های جرایم خشن تشکیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید