مصوبه هیات وزیران برای افزایش 10 درصدی ضریب حقوق مشمول بازنشستگان نیست

مصوبه هیات وزیران برای افزایش 10 درصدی ضریب حقوق مشمول بازنشستگان نیست

سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه ای در این خصوص افزود: بدین وسیله اعلام می شود مصوبه مذکور هیچ ارتباطی با افزایش مستمری مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی ندارد.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، بر اساس قوانین و مقررات جاری، پیشنهاد مصوب این سازمان به میزان و نحوه افزایش مستمری‌ها در سال جاری مطابق مواد 111 و 96 قانون تامین اجتماعی ارسال شد. به هیأت وزیران برای بررسی و تصویب.دولت بررسی نشده است.

لازم به توضیح است پیشنهاد افزایش مستمری مستمری بگیران این سازمان برای اجرا نیاز به تصویب هیئت وزیران دارد که به محض تصویب جزئیات و روند اجرا به اطلاع هیئت وزیران خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین صندوق بازنشستگی ایران بیش از 50 درصد جمعیت کشور را تحت پوشش احکام حمایتی قرار داده است.

بر اساس آخرین آمار، بیش از 14 میلیون نفر در کشور به عنوان بیمه شده پایه و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری بگیر، از کارافتاده و بازماندگان از تعهدات بیمه ای و درمانی بلندمدت و کوتاه مدت برخوردار هستند.

با احتساب افراد تحت تکفل این گروه ها، در مجموع بالغ بر 44 میلیون نفر در کشور عضو خانواده تامین اجتماعی هستند.

بر اساس آخرین آمار سازمان تامین اجتماعی، مجموع مستمری بگیران اصلی این سازمان معادل 4 میلیون و 355 هزار نفر است که از این تعداد 2 میلیون و 285 هزار مستمری بگیر، 141 هزار نفر از کار افتاده و یک میلیون و 929 هزار نفر هستند. بازماندگان بیمه شده چهره متوفی هستند. .

دیدگاهتان را بنویسید