تصمیم تعجب برانگیز هیات وزیران درباره حقوق بازنشستگان

تصمیم تعجب برانگیز هیات وزیران درباره حقوق بازنشستگان

آنها قشر زحمتکش جامعه بودند که دوره خدمت خود را به پایان رسانده بودند. برخلاف تصور عموم، بازنشستگان با هزینه های بالای زندگی دست و پنجه نرم می کنند. مستمری بگیران برای حفظ سلامت خود نیاز به معاینات پزشکی مستمر دارند، از طرفی مستمری بگیران عموماً بزرگان خانواده محسوب می شوند که این امر برای بازنشستگان در مسائل مالی بسیار مهم است.

علی بهادریجهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با تشریح مصوبات جلسه امروز هیات وزیران به ریاست محمد محبر معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: در این جلسه هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان ها به تصویب رسید. . همچنین استانداری های سراسر کشور موظف شدند در مواردی که شورای اسلامی بخش یا شهر و یا شورای اسلامی استان نیاز به امکانات حمایتی و دبیری برای ایجاد و انجام این حمایت ها داشته باشند، در حد توان خود حمایت کنند و فرصت بیشتری را فراهم کنند. عملکرد موثر این شوراها

سخنگوی دولت یکی دیگر از مصوبات را به حمایت ادارات دولتی از شوراهای شهر و روستا در زمان بحران اختصاص داد و افزود: مصوبه دیگری که امروز شورای دولت داشت این بود که طبق پیشنهاد برنامه و سازمان بودجه و با رعایت اجرا یکی از بندهای بودجه 1402 فهرست کالاهای ضروری، دارو و غذای کودک است که نرخ تعرفه آن در سال 1402 از 4 درصد به 1 درصد کاهش می یابد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: با کاهش عوارض این کالاهای اساسی در حوزه دارو و شیرخشک در سال جاری شاهد افزایش قیمت خاصی در این مناطق نخواهیم بود و امکان کنترل تورم و افزایش قیمت ها در این زمینه فراهم می شود. حوزه. در خصوص کاهش نرخ گمرکی تجهیزات دارویی و سایر تجهیزات صنعتی که در قانون بودجه مجاز است نیز مقرر شد پیشنهاد نهایی پس از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیئت دولت ارائه شود.

دبیر شورای دولت در ادامه از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و توضیح داد: امروز هیات وزیران با پیشنهاد شورای عالی تامین اجتماعی و وزارت کار مبنی بر افزایش حقوق بازنشستگان در چارچوب موافقت کرد. قانون مربوطه و با توجه به افزایش حقوقی که برای کارگران پیش بینی شده است، حقوق این قشر افزایش یابد.

بهادری جهرمی ادامه داد: هیات وزیران در مصوبه دیگری به پیشنهاد معاون علمی، فناوری و دانش رئیس جمهور به دستگاه های مختلف اجرایی کشور اجازه داد تا اموال، امکانات و دارایی های خود را در قالب امانت در اختیار دستگاه های اجرایی کشور قرار دهند. قراردادهای مختلف با شرکت های دانش بنیان، تا بتوانند از ظرفیت خود برای بهره برداری از دولت استفاده کنند. این بدان معناست که دولت امکانات و دارایی های املاک خود را در چارچوب قانونی طراحی شده به صورت امانی و به طور موقت در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می دهد.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به ایده فروش کیش و قشم که اخیرا یکی از مدیران برای بیان وضعیت صندوق های بازنشستگی مطرح کرده بود، گفت: ما در خانواده، مدرسه و مدرسه یاد گرفته ایم. هیئت ها به من می گویم که جانم را فدای وظیفه ای در قبال کشورم و همه ما کردم. این افتخار ماست که در کیش، قشم و یا هر جای دیگر جان خود را فدای وظیفه در قبال کشور کنیم. هر کس مشکل مالی یا مشکلی دارد لطفا از جیب خود پرداخت کند.

دیدگاهتان را بنویسید