واکنش پیشکسوت استقلال به جذب کاوه رضایی

واکنش پیشکسوت استقلال به جذب کاوه رضایی

ستار حمدانی بازیکن سابق استقلال در مورد وضعیت فعلی این تیم و ایجاد اردوی ترکیه مصاحبه ای انجام داده است که در ادامه می خوانید:

استقلال به ترکیه رفت. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

معمولا یکی از بهترین راه ها برای نزدیک شدن کادر فنی به تیم و بازیکنان، برگزاری یک اردوی آماده سازی در خارج از کشور است. معمولا در چنین اردوهایی بازیکنان صبحانه، ناهار و شام را با کادر فنی می خورند و در عین حال با سرمربی جدید خود حس رفاقت و دوستی ایجاد می کنند و محیط بهتری پیدا می کنند.

به نظر شما با توجه به قیمت بالای دلار، برگزاری این اردو در داخل کشور بهتر نیست؟

خدا را شکر با جمع آوری پول قابل توجه از فروش سهام تحت کنترل باشگاه استقلال، این شرایط به وجود آمد تا استقلال به راحتی بتواند در خارج از کشور اردو بزند، اتفاقی که در سال های گذشته به ندرت دیده می شد، به جز یک دوره اردوی چند روزه در دبی بودیم البته این را هم تایید می کنم که این کمپ می توانست در یکی از مناطق خوش آب و هوای کشورمان مانند آذربایجان یا شهر سارین ایجاد شود و یا در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران کمپ بزند. با توجه به امکاناتی که داشت، می خواست تا جایی که ممکن است تیم را از رسانه ها دور نگه دارد.

برای مفیدتر شدن این کمپ چه مواردی لازم است؟

مطمئناً انجام بازی های پیش فصل بیشتر می تواند این اردو را از هر نظر پربارتر کند. هر چه استقلال در ترکیه بیشتر بازی کند، چه با تیم های دیگر و چه در بازی های درون تیمی، ساپینتو می تواند تمرکز بهتری روی تیمش داشته باشد و شناخت دقیق تری از تک تک بازیکنانش به دست آورد. ساپینتو هر چه بیشتر بازیکنان استقلال را بشناسد، بهتر می تواند فرم تیمش را در مسابقات رسمی بشناسد و در نهایت نتایج بهتری کسب کند.

فکر می کنی استقلال از منظر شخصی کامل است؟

شنیدم کاوه رضایی به استقلال برمی گردد. امیدوارم این بازیکن توانایی های قبلی خود را داشته باشد و بعد از این چند سال و دوری از تیم ملی کم نشده باشد اما با همه اینها فکر می کنم هنوز یک مهاجم تمام کننده و یک بازیساز جزو نیازهای اصلی تیم استقلال است. این تیم در نهایت بتواند در فصل آینده به قدرت ظاهر شود.

آیا استقلال شرایط لازم برای حضور در لیگ برتر آینده را دارد؟

بله تیمی که توانسته بیش از 80 درصد بازیکنان فصل گذشته خود را حفظ کند، همچنان می تواند با بهره مندی از بازیکنان جدید و ایده های کادر فنی جدید خود در لیگ برتر بدرخشد. متأسفانه تعدادی از هواداران استقلال با توجه به قرارداد برخی چهره های سرشناس با تیم های رقیب احساس می کنند که استقلال خوب بسته نشده است. در صورتی که استقلال خوب بسته شده و نیاز به کمک زیادی ندارد.

به نظر شما کدام تیم ها می توانند از رقبای اصلی استقلال در لیگ برتر آینده باشند؟

باز هم شرایط مانند فصل گذشته است و مدعیان تیم های گل گهر سیرجان، سپاهان، فولاد خوزستان و البته تراکتور هستند. خیلی ها می گویند تراکتورسازی یکی از بهترین تیم ها از نظر جذب بازیکن در فصل نقل و انتقالات است و جزو مدعیان اصلی است. البته پرسپولیس هم یکی از مدعیان محسوب می شود.

همه در این فکر هستند که آیا قهرمانی آبی ها تکرار می شود؟

خیلی سخته! نباید بی دلیل به استقلال فشار بیاوریم. استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به اندازه کافی تحت فشار است. به همین دلیل از رسانه ها و البته هواداران خواهش می کنم زیاد به این بحث ادامه ندهند و اجازه دهند استقلال با تمرکز و آرامش وارد مسابقات فصل آینده شود.

دیدگاهتان را بنویسید