واکنش کنعان به قتل وحشیانه معلم سیاه پوست توسط پلیس آمریکا

ساعت: 18:08
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922651

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قتل وحشیانه معلم سیاهپوست توسط پلیس آمریکا گفت: رژیم آمریکا که ریاکارانه در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می کند و برای رسیدن به اهداف سیاسی اشک تمساح می ریزد در برابر خشونت بیش از حد و اعمال تبعیض آمیز و نفرت پلیس کشورش در برابر رنگین پوستان سکوت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر کنعانی روز شنبه در واکنش به قتل فجیع معلم سیاهپوست در آمریکا اظهار داشت: بررسی تصاویر اقدامات خشن و وحشیانه پلیس آمریکا در کشتن اندرسون معلم سیاه پوست و تکرار قتل فجیع. جورج فلوید، که نشان دهنده ادامه رفتار تبعیض آمیز پلیس آمریکا در قبال رنگین پوستان است. پوست این کشور بار دیگر جهان را شوکه کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مایه تاسف است که رژیم آمریکا که برای دستیابی به اهداف سیاسی، با ریاکاری توام با مداخله، وارد امور داخلی کشورهای دیگر شده و با خشونت بیش از حد و تبعیض آمیز و نفرت انگیز، اشک تمساح می ریزد. اقدامات پلیس کشور او در مورد رنگین پوستان و جنایات علیه آنها سکوت کرده است.

کنعانی با محکوم کردن قتل این معلم جوان سیاه پوست، بر لزوم پذیرش مسئولیت این جنایت غیرانسانی و غیرمسئولانه توسط دولت آمریکا در قبال نقض مکرر فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در این کشور به ویژه حقوق اقلیت ها و رنگین پوستان تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید