ادامه رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکا؛ این بار حمله به یک جوان سیاه پوست در تنسی

بر اساس گزارش ها، پس از اینکه براندون کالووی 25 ساله نتوانست جلوی تابلوی ایست توقف کند، پلیس او را تعقیب کرد و پس از توقف به او حمله کرد.

در گزارش خود، پلیس ادعا می‌کند که علاوه بر عدم توقف در تابلوی ایست، کالووی نیز با سرعت 32 مایل در ساعت در منطقه 20 مایل در ساعت حرکت می‌کرد.

پلیس ایالات متحده می گوید کالووی پس از تعقیب و گریز توسط افسران از خانه خود بیرون آمد و به داخل خانه رفت.

اما عکس های گرفته شده توسط آشنایان کالووی در خانه نشان می دهد که افسران درب ورودی را شکستند و مرد سیاه پوست را تعقیب کردند و با اسلحه شوکر به او شلیک کردند.

در فیلم ضبط شده صدای جیغ زنی شنیده می شود که از پلیس می خواهد از ضرب و شتم کالووی خودداری کند.

سپس این زن به پلیس هشدار می دهد که آنها بسیار خشن هستند و او در حال ضبط اقدامات آنها است.

به گزارش نیویورک پست، پلیس در نهایت کالووی را با صورت غرق در خون از خانه اش خارج کرد، اما تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، صورت خون آلود کالووی را در پیاده رو نشان می دهد.

بر اساس گزارش پلیس، ماموران از یک تفنگ شوکر و یک باتوم برای تحت کنترل درآوردن کالووی استفاده کردند. پلیس همچنین این جوان سیاهپوست را فرار از دستگیری، مقاومت در برابر دستگیری، اخلال در نظم، توقف نکردن در مقابل تابلوی ایست و سرعت غیرمجاز متهم کرد.

وکیل کالووی، آندره وارتون، می گوید که یک افسر پایش را روی گردن موکلش گذاشت. او همچنین به شبکه 13 فاکس گفت که صورت این مرد 25 ساله هشت بخیه داشت.

طبق گزارش ها، سال گذشته بیش از 1400 آمریکایی توسط پلیس هدف گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

بر اساس آمارهای موجود، اگرچه سال گذشته در میان کشته شدگان سفیدپوستان نیز حضور داشتند، اما تعداد سیاه پوستانی که توسط پلیس کشته شدند به طور نامتناسبی بالا بود. طبق آمار رسمی، اگرچه سیاه پوستان کمتر از 13 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند، اما بیش از دو برابر سفیدپوستان توسط پلیس کشته می شوند.

قتل جورج فلوید سیاهپوست در 25 می 2020 در مینیاپولیس، مینه سوتا زیر زانوی درک شووین افسر پلیس سفیدپوست آمریکایی منجر به بزرگترین اعتراض علیه بی عدالتی نژادی در این کشور در نسل های اخیر شد.

مردم در سرتاسر آمریکا برای قتل داونته رایت، ریچارد بروکس، دانیل پراود، بریونا تیلور و بسیاری دیگر خواستار عدالت شدند. پرونده سه مرد سفیدپوست متهم به قتل احمد آربری در حالی که سال گذشته در جورجیا متواری بود، انتقادات گسترده ای را در ایالات متحده برانگیخت.

اگرچه برخی از ایالت های آمریکا ظاهراً سیاست های خود را تغییر داده اند، اما فهرست فزاینده سیاهپوستان کشته شده در این کشور نشان می دهد که علیرغم ادعای دموکراسی و تعالی حقوق بشر، راه درازی برای ریشه کنی نژادپرستی وجود دارد.

جورج فلوید به درک شوئن، یک افسر پلیس سفیدپوست که وزن خود را روی گردنش گذاشته بود، در آخرین لحظات خود گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم». و پس از او، بسیاری از سیاه‌پوستان دیگر به دلیل خشونت پلیس یا تیراندازی‌های جمعی مرگبار با انگیزه نژادی قادر به نفس کشیدن نبودند.

نتایج نظرسنجی واشنگتن پست-ایپسوس که بین 18 تا 20 می (28 تا 30 مه 1401) انجام شد و در 31 مه منتشر شد، نشان می‌دهد که 75 درصد سیاه‌پوستان آمریکایی نگران حمله فیزیکی به دلیل نژادشان هستند.

به گزارش وب سایت هیل، این نظرسنجی نشان می دهد که سه چهارم سیاهپوستان آمریکایی می گویند نگران این هستند که آنها یا عزیزانشان به دلیل نژاد سیاه پوستشان مورد حمله فیزیکی قرار بگیرند.

نتایج این مطالعه یک هفته پس از تیراندازی مرگبار در محله سیاه پوستان بوفالو نیویورک منتشر شد.

این نتایج که روز شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که 70 درصد سیاه‌پوستان آمریکایی معتقدند که نیمی یا حتی بیش از نیمی از سفیدپوستان آمریکایی عقاید برتری‌خواهانه دارند. تنها 19 درصد از آنها معتقدند که تعداد سفیدپوستان آمریکایی با چنین اعتقاداتی کمتر از نصف است.

دو سوم از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که برتری‌طلبان سفیدپوست امروز بیش از پنج سال پیش مشکل‌ساز هستند. در مقایسه، 28 درصد گفتند که هیچ تغییری در سطح مشکل آفرینی طرفداران چنین باورهایی رخ نداده است و تنها 5 درصد به باورهای برتری طلبانه کمتر از پنج سال پیش امتیاز دادند.

دیدگاهتان را بنویسید