ادعای حقوق بشر آمریکا و حمله نژادپرستانه به دانشجوی آسیایی

دانشگاه ایندیانا اعلام کرد که حمله به این دانشجو به دلیل میراث آسیایی وی بوده است.

پلیس بلومینگتون در بیانیه ای اعلام کرد که قربانی به افسران گفته است در حالی که قصد داشت از اتوبوس پیاده شود، یک مسافر زن چند ضربه چاقو به سرش زد.

پس از این حمله، شاهدی مهاجم را تعقیب کرد و با پلیس تماس گرفت. پلیس مهاجم را “بیلی آر دیویس” از بلومینگتون شناسایی کرده است.

بر اساس سوابق دادگاه، دیویس به تلاش برای قتل و حمله متهم است.

بر اساس گزارش ها، آسیایی های ساکن ایالات متحده در سال های اخیر به طور فزاینده ای مورد آزار و اذیت نژادی و تهاجم قرار گرفته اند.

تحقیقات میدانی در آمریکا نشان می دهد که چهل سال پس از قتل وینسنت چین، شهروند چینی تبار مقیم آمریکا، بار دیگر احساسات و رفتارهای نژادپرستانه علیه آسیایی ها و اقلیت های خاور دور در این کشور گسترش یافته است.

تقریبا چهل سال پیش، وینسنت چین در دیترویت آمریکا به دلیل از دست دادن رکورد اقتصادی و شغلی در این کشور درگذشت.

نتایج تحقیقات میدانی در ایالت های مختلف آمریکا بین سال های 2020 تا 2022 نشان می دهد که احساسات منفی و نژادپرستانه علیه شهروندان آسیایی-آمریکایی به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی این کشور دوباره افزایش یافته است.

با توجه به نتایج به‌دست‌آمده توسط مرکز غیرانتفاعی AAPI، فعال برای حقوق شهروندان آسیایی، مشخص شد که شیوع ویروس کرونا در آمریکا ارتباط مستقیمی با افزایش رفتار نژادپرستانه دارد.

بر اساس آمار این مرکز بیش از 9000 مورد رفتار زننده و نژادپرستانه علیه آسیایی های مقیم آمریکا به ثبت رسیده است. این مرکز می گوید بین سال های 2020 تا 2021 میزان این رفتارها 339 درصد افزایش یافته است که در نوع خود بی سابقه است. بر اساس مطالعه ای که توسط این مرکز انجام شده است، تقریبا از هر پنج آسیایی یک نفر در معرض چنین رفتاری قرار گرفته است.

در ایالت کالیفرنیا با بیشترین جمعیت مهاجران آسیایی، تعداد این گونه اقدامات نژادپرستانه علیه اقلیت ها بسیار بیشتر است و آمار حدود 4000 مورد چنین رفتاری را نشان می دهد. البته چنین رفتاری در واشنگتن و نیویورک بیشتر دیده می شود و کالیفرنیا در رتبه سوم قرار دارد.

در واکنش به گزارش‌های فزاینده خشونت و رفتار نژادپرستانه علیه آسیایی‌ها، دولت جو بایدن قانونی را تصویب کرد که چنین رفتاری را در مارس 2021 هدف قرار می‌داد، اما شواهد نشان می‌دهد که چنین قانونی کمتر اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید