واکنش کیهان به عکس یادگاری بی حجاب مقابل دانشگاه تهران / تو ماله حسودی

واکنش کیهان به عکس یادگاری بی حجاب مقابل دانشگاه تهران / تو ماله حسودی

روز جدید : مسلمانان بدیهی اسلام آمریکایی پیوسته از حساسیت جامعه نسبت به منکرات می کاهند که ساده سازی آن تنها به دگرگونی انقلاب از اصول اولیه آن منجر نمی شود.

نمونه ای که این روزها بسیار مورد بحث قرار گرفته، اختلاف بر سر عکس جمعی از دانشجویان آزاد در ورودی دانشگاه تهران (که ظاهراً دانشجویان خارجی دانشگاه بودند) است. در این راستا جای بسی خوشحالی است که در روزگاری که اکثر ملت های جهان تسلیم سیاست افشای غرب شده اند، هنوز هم ایرانیان مسلمان غیور هستند که به دلیل وظیفه دینی خود و من، حکومت الهی غیر -انکار، مواجهه با این اتفاق موضع می گیرند و نسبت به آن حساس هستند.

جالب اینجاست که چند روز بعد که تعدادی از بانوان محجبه گروه سرود به این اقدام ناشایست واکنش نشان دادند، با نگاهی پاکدستانه مراسم را بازسازی کردند، تعداد انگشت شماری از خبرنگاران این پروژه وارد میدان شدند و با انتشار این دو ابراز امیدواری کردند. عکس های با هم، در آینده ای نه چندان دور شاهد گرفتن عکس یادگاری از طیف های محجبه و آشکار با هم خواهند بود!

دانستن این نکته ضروری است که قانون حجاب اسلامی یکی از سنگرهایی است که تاکنون از چنگ طیف غربی و لیبرال در امان مانده است و علیرغم راه اندازی کمپین های مرگباری چون «چهارشنبه های سفید»، پایبندی به عفاف و حجاب اسلامی است. هنوز هم یک ویژگی ثابت زنان ایرانی است.

القای این گزاره نادرست که باید به هر طرز فکر و هر پوششی احترام گذاشت و با کشتن حسادت دینی آستانه مدارا را بالا برد، دقیقاً روی دیگر سکه سیاست شوم فتح قلعه است که منجر می شود. به انتشار بی شرمانه شایعات زیر در مطبوعات زنجیره تجدیدنظرطلبان در دوران اصلاحات این بود:
+ «میشه به خدا هم اعتراض کرد و بهش گفت یاغی! [کاظم اصفهانی/روزنامه ایران/تیر 1379]
+ «حذف صحنه های جنسی و مشروب خواری از مستندها سند شرعی نیست». [جعفر هرندی/هفته نامه آبان/بهمن 1378]
«نظریه حسادت دینی برای اندیشه، فرهنگ و تمدن مخرب است. [عطاالله مهاجرانی/روزنامه آریا/فروردین 1379]
+ «اعمال دینی مثل حجاب و حیا زنانه نماد عقب ماندگی است.»! [نوشین احمدی/ماهنامه جامعه سالم/تیر 1377]
شریعت نسبت به زنان ظلم است![مهرانگیز کار / روزنامه عصر آزادگان / بهمن 1378]
به طور خلاصه، هرگز نمی توان خوب را با بد و درست را با نادرست اشتباه گرفت. چه می شود اگر به فرض محال می شد این دو را با هم جمع کرد، واقعاً نیازی به سرنگونی رژیم ستمشاهی در بهمن 1357 یا تقدیم بیش از 200 هزار شهید برای هشت سال دفاع مقدس نبود!

دیدگاهتان را بنویسید